Sida 2 av 2

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 31 okt 2013, 12:46
av Gonka Koff
Jaha, en ny Egge-idé ... den måste jag såga ! :wub:

så får man -1 för varje armé som någon annan spelar
Jag tycker att det är jättekonstigt, alla spelar ju en arme, det blir ju då så att alla deltagare får ett minus som är samma som antalet spelare, minus ett (dig själv), -vad ska det vara bra för?

Man får också -1 för varje enhet som en annan spelare spelar
Vadå "som en annan spelare spelar", vilken spelare då? Vad har det för betydelse hur många enheter just den spelaren spelar?

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 31 okt 2013, 13:14
av Papa D
de konstigaste är att det inte har något med hårdhet att göra. Ganska troligt är till och med att man kommer straffas om man väljer udda units, för dessa kommer många välja. Så broadsides och riptides som folk inte kommer välja kommer kompa snällast =)

/D

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 31 okt 2013, 13:23
av Gonka Koff
Påstår du att du har fattat vad Egge skrivit nu eller ?

För övrigt är det du skrivit helt superkonstigt ... för om det är som du säger, så kommer likförbannat alla komma med Riptides!

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 31 okt 2013, 14:44
av Johannesson
Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 31 okt 2013, 14:59
av Halvar
Johannesson skrev:Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...
man kanske vill spela med något speciellt eller nytt?

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 01 nov 2013, 09:31
av egge
Johannesson skrev:Jag hade automatiskt byggt hårdast möjliga lista oavsett armé och hoppats någon annan tänkt annorlunda :)

Även om någon skulle ha samma måste det ju vara värt att ha de hårda sakerna. Finns ju absolut inga incitament att vara den som väljer de mjukare valen bara för att någon annan ska få chansen att spela med de hårdare ostraffat...
Jag slår vad om att någon syster armé utan några dubletter kommer få bättre komp än tau.

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 01 nov 2013, 09:44
av Gonka Koff
Fan, Egge, -du skrev ju så slarvigt att jag inte fattar vad du menade.

Om jag kommer med Eldar, och 2 andra också gör det, -får jag -2 eller -3 av det?

Om jag har 3 Wave Serpents och de andra eldarspelarna har 2 respektive 4 Wave Serpents, får jag då -2, -3, -6 eller -9 för det?

Re: Ännu en mupp Egge komp ide!

Postat: 01 nov 2013, 11:53
av egge
Det skall vara ondska!

Om det finns 3 andra Eldar spelare = -2 för varje spelare
totalt 9 Wave serpents = -8 till varje spelare.

Jag tror jag mycket lyckat kommer kunna rensa undan alla som vill ha en ultra seriös turnering med denna set-up 8-)

Edit: Och nej, jag har inte tänkt mer än kanske 2 minuter på detta system.