USA inför restriktioner

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av Revener »

Flogger skrev:
Som Cemal sade, 2+ med re-roll kanske inte är roligt för motståndaren, men Ignore cover, twin-link på allt och monsterhunter är inte så jävla roligt att möta det heller.
jo men med 2++ med RR så dör det extremt lite i enheten även efter sjukt mycket skytte på den, en hel arme kan skjuta på en 2++ RR enhet med resultatet att 1 modell dör.

Skytte som träffar med nästan allt måste fortfarande ta sig igenom T och save, vilket i slutändan ändå ger en ganska stor skillnad i effekt.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av keiko76 »

Flogger skrev:Grejen är att Tau/Tau och Tau/Eldar och Eldar/Tau dominerar helt turneringsscenen i USA. Ibland lyckas någon enstaka stackars necron, GK eller demonspelare klämma in sig i topp 10 men verkar som de håller sig på topp 20, och då enstaka.

Screamerstjärnan finns lösningar på, Eldar med ett gäng wraithknights kan faktiskt bara charga skiten och låta den stå, offra 240p för att uppehålla 1000p hela spelet. Problem löst.


Som Cemal sade, 2+ med re-roll kanske inte är roligt för motståndaren, men Ignore cover, twin-link på allt och monsterhunter är inte så jävla roligt att möta det heller.

Däremot låter det sjukt nice att de sätter 0-1 på riptides. Hade gärna sett 0-1 på riptides, wraithknights, wave serpents och broadsides. Då har vi nog ett bättre spel.

Intressant att just det jag gapat om mest som demon/orkspelare är just Tau och Eldar. Hos oss ser jag nog mest mariner på turneringar men Tau/Eldar tycks vara allas baneman.
Nu med en ny edition hoppas jag innerligt att detta åtgärdas. Ignore cover och reroll är helt sjuka regler som smittar till enheterna och gör dom mer eller mindre helt ohanterbara.
Lustigt också att en screamerstjärna gör alla jätteupprörda när man kan ta en wraithknight som håller den i några rundor, så klart. 240p mot 750p.

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av Hawk »

Jag tycker det känns positivt att en komp-våg drar över världen/landet så att det till slut blir intressant att spela detta spel igen... Sverige, se till att led denna utveckling och gör det till ett bra spel igen!!!

/Håkan

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av ekekrantz »

i och för sig så tillåter de 2+ reroll saves fast på reroll är det alltid fail på 1,2,3. Dock slåss jag för den okompad turneringarna och har istället mindre förändringar som de har i itc osv=)
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av daskad »

Denna tråden var över 1 år gammal, just sayin ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

ekekrantz
Inlägg: 211
Blev medlem: 29 maj 2014, 16:12
Ort: Västerås

Re: USA inför restriktioner

Inlägg av ekekrantz »

såg det typ 2 sec efter jag posta men orka inte ta tillbaka det;D
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Skriv svar