GoB-Komp

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
msg
Inlägg: 270
Blev medlem: 30 dec 2013, 14:42
Ort: karlstad

Re: GoB-Komp

Inlägg av msg »

Jag tycker er "Duplicate punishments" känns bra överlag. Kanske kan man tänka sig att troops inte inkluderas av denna regel, utan endast kostar sin ordinarie "baskostnad".
********************
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: GoB-Komp

Inlägg av GoB40k »

Härligt att era ostiga listor försvinner, ett tips om ni inte vill möta sådan ost: Skicka ett PM till oss och upplys oss om hålen ;)

Fortsätter också tacka för era kommentarer, det gör arbetet roligare! Bara tre dagar kvar nu till mallen spikas! :)

Version 1.8 ligger uppe nu!

Bergenholm
Inlägg: 3
Blev medlem: 07 sep 2013, 21:31

Re: GoB-Komp

Inlägg av Bergenholm »

Det är många med bättre koll än jag, och det är kanske lite sent för eventuella ändringar nu, men för mig ser Tau-kompen lite väl snäll ut. I och med att deras troops kompar 0 och det finns HQ:s för 0-1 blir övrig komp snällare. Man kan exempelvis ta 2 Riptides och 3 Broadsides för 12 och sedan fylla ut med 5-7 markerlights, HQ och kroots/fws. Alternativt 3 Riptides, 2 broadsides och 1-3 markerlights.

Jag har bara koll på GK och DE och jämför med deras kompnivåer.

Edit: vill tillägga att jag tycker ni gör ett jättebra jobb och ser fram emot att spela med/mot lite snällare listor.

/Magnus

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: GoB-Komp

Inlägg av GoB40k »

TACK ALLA FÖR ER INPUT SENASTE VECKORNA! DEN HAR VERKLIGEN HJÄLPT TILL! :wub:


NU LIGGER VERSION 1.9 UPPE OCH DET ÄR DENNA SOM KOMMER GÄLLA PÅ TURNERINGEN, ENDA ÄNDRINGEN SOM KOMMER ATT SKE ÄR ATT NECRONS KOMMER LÄGGAS TILL SÅ FORT DERAS CODEX SLÄPPTS.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: GoB-Komp

Inlägg av Kimich »

BAs Ass marines är med två gånger, både som komp 2 och som uppdelad komp.

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: GoB-Komp

Inlägg av GoB40k »

Kimich skrev:BAs Ass marines är med två gånger, både som komp 2 och som uppdelad komp.
Fixat! :)

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: GoB-Komp

Inlägg av Jimmy Johansson »

Det ligger inte med några codexar efter Space Marines, jag hade tänkt komma med Space Wolves. Får jag spela med vad jag vill då eller? ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: GoB-Komp

Inlägg av Gonka Koff »

DET FINNS SÄKERT NÅGRA HÅL HÄR OCH VAR OCH DE KOMMER TÄPPAS TILL EFTER TURNERINGEN DEN 14-15/2. SÅ FEEL FREE ATT UTNYTTJA DESSA TILL FULLO MEDAN DE FINNS!
:twisted: Det är så mysigt och spännande med färska kompmallar, man vet aldrig vad som komma skall...

Men jag måste säga att jag tycker att mallen vuxit till sig rejält sedan första utkastet. Tror att den kan bli riktigt bra efter några testkörningar.

Det är så jäkla skoj att mallopta igen efter en evighet i kompfrittland!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: GoB-Komp

Inlägg av GoB40k »

Plockade ner mallen igen, den dyker upp igen ikväll helt komplett. Ber om ursäkt för detta, förstår inte varför massa saker försvann när jag la upp den senast, kanske något som skedde i pdf-konverteringen eller dylikt.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: GoB-Komp

Inlägg av refabricated »

Bara jag som inte ser dokumentet?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar