okompade resultat från staterna

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Rashia
Inlägg: 265
Blev medlem: 16 jun 2011, 19:09
Ort: Örebro

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av Rashia »

Seregon skrev:GothCon > Adepticon helt enkelt. :)
Jag kan endast hålla med.

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av guildmaster »

Mycket stiligt PatrikW.

Känns ju som ett tydligt argument för komp.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av daskad »

Väldigt fina diagram. Men du har glömt Adepticons DE i det med båda i!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av Seregon »

daskad skrev:Väldigt fina diagram. Men du har glömt Adepticons DE i det med båda i!
Det var väl ingen DE i topp 16 på Adepticon?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av daskad »

oh, var jag som inte läste ordentligt! Jag tänkte bara Adepticon overall!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Maqisad
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 jun 2009, 09:04
Ort: Strängnäs

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av Maqisad »

Spelar ju över lag ingen större roll. Komp som vi har är några få personers sätt att ta bort eller i vart fall minska helt brutna saker men det som händer är att codex optimering byts mot kompoptimering och alla listor blir lika i alla fall. Kompen premierar vissa saker framför andra och då blir resultatet det samma.

Umeåmodellen är bäst, om man ska göra något alls. Jag tycker man ska acceptera codexar som de är och spela som gw tänkt. Sen spelar några för att vinna och några för att det är kul, några kör kul listor andra skitiga grislistor men så blir det oavsett.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

okompade resultat från staterna

Inlägg av LillePer »

Varför dra upp det här? Men det har ju diskuterats om och om igen och iaf upplever att jag möter störst spridning av listor att spela på olika poängnivåer med olika restriktioner. Okomp, aktivkompmall, tröskelkomp, sub.komp, restriktions mall osv. Ju fler olika upplägg desto bättre. Men detta var ju en diskussion från 5e som inte är så relevant i 6e.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av egge »

LillePer skrev:Varför dra upp det här? Men det har ju diskuterats om och om igen och iaf upplever att jag möter störst spridning av listor att spela på olika poängnivåer med olika restriktioner. Okomp, aktivkompmall, tröskelkomp, sub.komp, restriktions mall osv. Ju fler olika upplägg desto bättre. Men detta var ju en diskussion från 5e som inte är så relevant i 6e.
Länge leve den döda kompdiskussionen! Du sa allt perfekt. Genom att ha komp, okomp, restriktioner och mall och arrangörer som kör på det dom själva gillar så kommer man få fram variation totalt sett. Men om man jämför bara okompade och kompade turneringar ser man ändå rätt stora skillnader, ofta på vilka arméer som hamnar i topp men främst på vilka enheter som används och i vilken utsträckning (hive guards används oavsett komp/okomp men antalet är inte lika stort i kompat vilket gör att man tar andra saker).
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: okompade resultat från staterna

Inlägg av Fenris »

lurräven skrev:Död åt komp! 8-)
+1
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Skriv svar