Basic restriktionskomp till 6th

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av Valrosskorv »

Så inte mer än 3 Troops någonsin om man spelar Black Templars? Inga Black Tides?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av Serpent »

Valrosskorv skrev:Så inte mer än 3 Troops någonsin om man spelar Black Templars? Inga Black Tides?
Hur får du formuleringen "Inga dubbleringar utanför Troops" till den slutsatsen? :?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av The Gretchin »

Serpent skrev:
Valrosskorv skrev:Så inte mer än 3 Troops någonsin om man spelar Black Templars? Inga Black Tides?
Hur får du formuleringen "Inga dubbleringar utanför Troops" till den slutsatsen? :?
Fenris skrev:........jag skulle dessutom gärna tillägga max 3 av samma troop choice.
;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av Serpent »

Jaha, där. Det struntade jag helt enkelt i eftersom det skulle helt gimpa ganska många arméer...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av lurräven »

Med dina förslag skulle alla arméer bara bli ännu mer lika varandra eftersom man har snävare rum att välja bland med ytterligare restriktioner. Man fångar bara de allra extremaste listorna (vilket iochförsig kanske var poängen).

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av Arioch »

Detta ligger i linje med vad jag tycker KISS= Keep It Simple Stupid :)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
NordBon
Inlägg: 229
Blev medlem: 18 maj 2009, 14:13

Re: Basic restriktionskomp till 6th

Inlägg av NordBon »

Jag tycker absolut att 399p taket är bra. Att slippa möta terminators/paladiner/seer council/mongonobs är bra då dessa på egen hand ofta kan dominera en hel match.
Där emot tycker jag inte att ett tak på 22 modeller tillför något. Mycket infanteri istället för superhårda enheter och tanks är något som skulle öka variationen på hur man bygger sina listor.
Super bra i övrigt.
If you're the last man standing, you're not fighting hard enough

Skriv svar