Förslag på kompmall för 6th ed.

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Förslag på kompmall för 6th ed.

Inlägg av Skulliz »

- No More than 30% of the army's points may be spent on flyers or flying Monstreous Creatures.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Förslag på kompmall för 6th ed.

Inlägg av Blom »

Och där har vi en kompmall!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Förslag på kompmall för 6th ed.

Inlägg av Kerrai »

Tja, vill ni ha den på en turnering ni anordnar eller kan pracka på den på någon annan turnering.. så kör på?

Som generell 6th mall är den lite tunn.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förslag på kompmall för 6th ed.

Inlägg av Gonka Koff »

Njae, vette fan ...det blir 5 Night Scythes på 1750 och 6 på 2000. Känns ungefär som den ultimata mängden flygare tycker jag.

Då tror jag mer på:

"Increase the cost of each model that flies with 60 points".

Sedan minskar man extraskatten alteftersom fler kodexar kommer med verktyg mot flyers.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Förslag på kompmall för 6th ed.

Inlägg av Skulliz »

Gonka Koff skrev:Njae, vette fan ...det blir 5 Night Scythes på 1750 och 6 på 2000. Känns ungefär som den ultimata mängden flygare tycker jag.

Då tror jag mer på:

"Increase the cost of each model that flies with 60 points".

Sedan minskar man extraskatten alteftersom fler kodexar kommer med verktyg mot flyers.
Ultimata mängden flygare för Necrons är väll 9?

Kanske sänka procent-satsen till 25% iaf. Det ger utrymme för 4 Necronplan, 2 Storm rövar eller trippla vendettor/Orkplan/Vaniljplan på 1750.
Känns som något man ska kunna handskas med om man har en balanserad lista.

Jo det som är smidigt är att man bara kan öka eller sänka procent-satsen allt efter som spelet utvecklas.

Skriv svar