Angående restriktionsmall

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Apocswe »

Kombat - Kan det bli enklare än att ta en poängsumma gånger ett tal, såvida du inte helt vill banna vissa saker?

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av kombat »

Både csm och gk gynnas då de båda är nya codexar med många bra val under varje slot. Men gamla codexar som eldar och tau missgynnas då de har ganska få val och flera av dem ganska dåliga. Så medans eldar och tau tvingas att ta en del dåliga val kan csm och gk fortsätta ta bra val.

Sen med allies kan i princip vem som helst ta bara bra val

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av kombat »

Apocswe skrev:Kombat - Kan det bli enklare än att ta en poängsumma gånger ett tal, såvida du inte helt vill banna vissa saker?
Japp min ursprungliga restriktionsmall att man får ta ett visst antal upprepningar och ju fler man spammar en enhet ju färre upprepningar får man ta.

Tanken är inte att kompa saker utan endast att få bort spam och att behålla som mycket av list byggandet som möjligt. Man kan fortfarande bygga extremt hårda armeer men armeer blir lite mer varierade. Det finns i regel endas 2 armeer jag tycker är riktigt tråkiga för tillfället. Cron air och flamer/screamer spam. Allt annat skulle jag mer än gärna möta.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Valrosskorv »

Måste bara säga att en procentsats i troops skulle slå väldigt hårt mod Codexar med mindre bra troops (BT, SoB, Eldar, till viss del Tau).

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Nurgle »

Flogger skrev:
Hade gärna åkt på en turnering som totalt förbjuder alla dubbleringar som inte är troops (och i det sammanhanget räknas inte tervigons, paladins osv. som troops). Tror det hade gett mer varierade listor :)
+1
Gillar highlandertänket. Tråkigt blir det med spam av överbra grejer. Plus en anledning att köra med alla häftiga grejer. Och billigare när nya codexar kommer, istället för att byta ut allt mot den där superdupermegaöverlägsna pjäsen, räcker det med att köpa en av dem.

Har försökt bygga min lista utifrån det - få med alla balla grejer men bara en av varje förutom troops - samtidigt som jag vill kunna bjuda tuggmotstånd.

Skriv svar