Angående restriktionsmall

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av egge »

LillePer skrev:Jo men du hävdade att det inte var troopsen som gjorde det. Long fangs är enligt mig inte alls samma brutna enhet de var förut. Fortfarande bra och prisvärda men ... Tvingar man SW spelaren att bara ta 2 enheter GH så börjar nog listorna se ganska olika ut. Kanske. Det är ju rätt svårt att förutse.
Mjae...jag tror inte det är något problem. Med komp och restriktionsmallar så har alla alltid spelat varierande listor så jag vet inte varför det skuller bli mer restriktivit nu när det finns fler enheter som finns att välja mellan...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av refabricated »

Känns lite som att vill man ha komp så får det bli subjektiv. Mallar och annat har för mkt svagheter och skapar oändligt med debatt som inte riktigt leder någonstans.

Annars är det lika bra att släppa allt löst eller sätta lättare generella riktlinjer(som max 3 flygande saker, inget 2+ invo med reroll, osv).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Kerrai »

Nja, det skapas mest debatt från komphatare som vägrar spela med komp.. men som gärna vill åka på turneringar som skall inneha komp.

Komp är oftast bra, att ta "WAAC"listan från internet är extremt tråkigt och leder till liknande listor som alla gör samma sak.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Valrosskorv »

Flogger skrev:Hade varit intressant att se en turnering där man bara få ha max 1 av varje val, eller max 2 kanske.
Det hade ju i och för sig straffat Codexar som redan är lite sämre, eftersom de oftast har färre bra enheter än de lite starkare codexarna. Black Templars utan allies skulle nästan bli ospelbara, eftersom man bara skulle få ta två troops. Tau skulle på samma sätt drabbas av att inte få ta mer än två enheter Crisis Suits. Eldar skulle knappast gilla att vara tvugna att ta Guardians osv. Visserligen skulle det få fram lite variation hos Codex som Grey Knights, Space Wolves, Necrons och Imperial Guard, men det skulle ske på bekostnad av de codexar som redan ligger lite efter.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Halvar »

what? guardians is the shit. de flesta eldarer som kallas ut i strid är guardians. det ska representeras i armélistan.
Ja' än't bittä'!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Mutt »

Valrosskorv skrev:
Flogger skrev:Hade varit intressant att se en turnering där man bara få ha max 1 av varje val, eller max 2 kanske.
Det hade ju i och för sig straffat Codexar som redan är lite sämre, eftersom de oftast har färre bra enheter än de lite starkare codexarna. Black Templars utan allies skulle nästan bli ospelbara, eftersom man bara skulle få ta två troops. Tau skulle på samma sätt drabbas av att inte få ta mer än två enheter Crisis Suits. Eldar skulle knappast gilla att vara tvugna att ta Guardians osv. Visserligen skulle det få fram lite variation hos Codex som Grey Knights, Space Wolves, Necrons och Imperial Guard, men det skulle ske på bekostnad av de codexar som redan ligger lite efter.
Lustigt att du nämner spacewolfs, då de också hade hamnat på två troops.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Valrosskorv »

Mutt skrev:
Valrosskorv skrev:
Flogger skrev:Hade varit intressant att se en turnering där man bara få ha max 1 av varje val, eller max 2 kanske.
Det hade ju i och för sig straffat Codexar som redan är lite sämre, eftersom de oftast har färre bra enheter än de lite starkare codexarna. Black Templars utan allies skulle nästan bli ospelbara, eftersom man bara skulle få ta två troops. Tau skulle på samma sätt drabbas av att inte få ta mer än två enheter Crisis Suits. Eldar skulle knappast gilla att vara tvugna att ta Guardians osv. Visserligen skulle det få fram lite variation hos Codex som Grey Knights, Space Wolves, Necrons och Imperial Guard, men det skulle ske på bekostnad av de codexar som redan ligger lite efter.
Lustigt att du nämner spacewolfs, då de också hade hamnat på två troops.
Blood Claws gånger två, Grey Hunters gånger två och Wolf Guard (om man tar Logan) gånger två. Jag får det till 6.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av egge »

Ha! Jag kom på världens bästa komp!

Alla börjar på 20 poäng. du får -1 för varje enhet du har som andra spelare också har i sin armé.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av Halvar »

så..... en lägstaprisauktions... komp?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Angående restriktionsmall

Inlägg av DHettNeck »

Valrosskorv skrev:
Mutt skrev:Blood Claws gånger två, Grey Hunters gånger två och Wolf Guard (om man tar Logan) gånger två. Jag får det till 6.
För att inte nämna små-vargarna ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar