Sida 1 av 2

Tyranids

Postat: 07 feb 2013, 19:00
av Styranimon
Wordingen på Tyrant Guard +:en kanske ska vara samma istället för olika formuleringar?

"If Hive Tyrant has Codex spells:
+10 2nd Tyrant Guard

If Hive Tyrant has Rulebook spells
+30 if Brood is two models"

Sedan tycker jag att på "-2 each Genestealer (to a maximum of -10 per Brood)", så borde man ha max -20 per Brood, eller bara ta bort maximumgränsen.

Detta är poängsänkningarna i procent beroende på hur mycket minus man har:

-10 -20 -30 -2/Stealer (without max cap)
20 Stealers: 3,2% 6,5% 9,7% 11,8%
15 Stealers: 3,9% 7,8% 11,8% 11,8%
10 Stealers: 5,9% 11,8% - 11,8%
5 Stealers: 11,8% - - 11,8%

Jag tycker att man skulle kunna ge de mer än 3-6% (på över 5 Stealers) ;)

Re: Tyranids

Postat: 07 feb 2013, 21:45
av Katarsis
Angående Tyrant Guards så är ju straffen inte likadana så det går inte riktigt att skriva på samma sätt och det fortfarande är tydligt vad som straffas, enligt mig i alla fall. Eftersom tvåan skall ha ett visst straff beroende på om trean finns eller inte.

Tyranid-Hylander kan säkert svara på Generstealer-frågan.

Re: Tyranids

Postat: 08 feb 2013, 01:16
av Hylander
När det kommer till stealers så är tanken att små enheter är rätt kassa medan 20 enheten som kan hamna i knät på motståndaren fortfarande inte känns så rolig. Att då ta stora enheter (som är rätt ok) och få ännu mer komplättnad så att annat hårt kan köpas känns fel. Dina räkningar är fina och visar vad jag faktiskt vill uppnå. Små enheter skall ha större bonus.

Re: Tyranids

Postat: 08 feb 2013, 07:33
av Halvar
känns som ett onödigt krångligt sätt att skriva: units of stealers -10.
eller räknas broodlorden inte som en stealer (upgrade one stealer to...) så man får en 5+1-mannaenhet med full rabatt?

Re: Tyranids

Postat: 08 feb 2013, 12:53
av Hylander
Halvar skrev:känns som ett onödigt krångligt sätt att skriva: units of stealers -10.
eller räknas broodlorden inte som en stealer (upgrade one stealer to...) så man får en 5+1-mannaenhet med full rabatt?
Touché.

Re: Tyranids

Postat: 08 feb 2013, 13:26
av Styranimon
Okej, tack för argumentationerna, jag kan köpa detta :)

Re: Tyranids

Postat: 08 feb 2013, 13:37
av Hylander
Styranimon skrev:Okej, tack för argumentationerna, jag kan köpa detta :)
Därmed inte sagt att jag har rätt. Meningen är ju att vår mall skall bli bättre och bättre med tiden så det kan vara värt att hålla ett öga på stealers.

Re: Tyranids

Postat: 12 feb 2013, 02:46
av Flogger
Hur kommer det sig att warriors inte får minus? Känns som de borde ligga på -10 i grund, då kanske man hade sett dem spelas. Samma med Raveners.

Re: Tyranids

Postat: 12 feb 2013, 08:46
av Hylander
Flogger skrev:Hur kommer det sig att warriors inte får minus? Känns som de borde ligga på -10 i grund, då kanske man hade sett dem spelas. Samma med Raveners.
Värt att kolla på..

Re: Tyranids

Postat: 12 feb 2013, 11:04
av Asplund
För att jag själv skulle vara benägen att välja vissa val skulle jag nog vilja se några ändringar.

Tervigon +10 if scoring.

Zoanthrope +10 with Rulebook spells or in Mycetic Spore.

Warrior -5 (med nåt max)
-Barbed Strangler +5

Ripper swarm -3

Ravener -5 (med nåt max)

Spore Mine -10 (Max -20) Nåt ska man ha för att ge bort first blood.

Alternativt borde Trygonen upp.
Trygon
-Toxin sacs +5

Carnifex -30
-Devourer +10 / each.

Old one eye -60

Biovore +5 for first in unit, +15 for others.

Mawloc -20

Tyrannofex -40
-Rupture cannon +10

Rulebook spells skalan tycker jag är helt bonkers... +350p för 18 spells?
Visst, det är många spells. Men utöver Iron Arm på Tervigon + Tyrant & 1-2 FnP för ens köttmurar tycker jag övriga spells straffas lite väl hårt.
Dessutom straffade på alla vettiga val redan... Hmmm, skulle säga det räcker att straffa per modell.