Listor Defcon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Listor Defcon

Inlägg av Aouto »

okej jag ser att jag har littet TO jobb att göra. :)

Alla dom spelare som behöver korrigera sina listor ska göra det innan 1/1. Det uppskattas mycket om det då kommer in så snart som möjligt gärna i rätt format och på pdf.
Det gäller allla som räknat fel vare sej det är förmycket eller förlitet.

Ang Johan Norrmans lista så har han enligt turnerings formatet rätt att använda index reglerna för space marines.Det samma gäller senbergs lista.
Johan får dock inte ta SM reliken vilket senberg påpekat.

Det är tillåtet med flera LOW och flygare men man får inte ta flera med samma datasheet.

@ jonas
Du måste skriva utt alla reliker som skall användas på listan innan turneringen och bettala för dom. Dom är alltså fixed.
Det gäller dock inte andra strategems.


ang Psykick powers
Man är inte tvungen att skriv utt sina Psykick power och har man gjort det är man inte bunden till dom. Man väljer i stället inför varje match.

Användarvisningsbild
Cunlux
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 jan 2015, 19:59
Ort: Linköping

Re: Listor Defcon

Inlägg av Cunlux »

senberg skrev:@Erik Damborg
Din enhet med Wulfen verkar vara överbetald. Jag får det till 197p istället för 212p efter lite övervägande ^^ .

5x Wulfen 140
2x Thunder Hammer 32
2x Storm Shield 10
1x Frost Claws 15
2x Wulfen Claws 0
Pack leadern kommer med frost claws automatiskt som jag betalt 15 p för. Så det är bara 1 med wulven claws i enheten. Poängen är korrekt. Skriver bara ut upgrades i listor.

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Listor Defcon

Inlägg av Kangee »

senberg skrev:@Markus Fridolfsson
Dina Troupes är överbetalda, antagligen då du inte gått ner i pris efter chapter approved uppdateringarna. 125p respektive 135p.

5x Troupe 75
3x Fusion pistol 27
2x Shuriken pistol 0
3x Caress 21
2x Blade 2

5x Troupe 75
3x Fusion pistol 27
2x Shuriken pistol 0
3x Kiss 27
2x Embrace 6

Din andra enhet med Skyweavers är underbetalda. Om 6st kostar 336p kan inte 5st kosta 224p :)
Oj det har blivigt lite fel där med antalen, det ska vara 4x caresses i enheterna, och bara fyra bikes i den andra enheten. Men två embraces i ditt exempel måste vara fel borde bara vara en?

Men i vilket fall så skickar jag in en ny lista nu. Tack så mycket för på hjälpen.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Listor Defcon

Inlägg av benmannen »

senberg skrev:@Stefan Viterstedt
Dina Troupe Masters verkar överbetalda, det borde bli 77p styck.

Troupe Master 59
Fusion pistol 9
Kiss 9

Dina Troupes verkar också överbetalda, det borde bli 141p styck resp 146p.

5x Troupe 75
5x Fusion pistol 45
2x Embrace 12
Caress 7
2x Blade 2

5x Troupe 75
5x Fusion pistol 45
3x Embrace 18
Caress 7
1x Blade 1

Din mindre Skyweaverenhet verkar underbetald. Den borde kosta 146p istället för 136p.
3x Skyweave 105
3x Shuriken cannon 30
1x Zephyrglaive 11

Din total stämmer inte med dina enheter heller :)
Quartermaster lurades, trots att jag trodde jag hade uppdaterat den korrekt. Men Embracear kostar 5p inte. 6 så. Det blev i princip samma sak när poängen kastats om, Troupsen blev lite dyrare. Jag mailar ny lista! imponerande att ni räknar igen om allt. Tack!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Listor Defcon

Inlägg av Aouto »

Vi har fåt in två sena anmäningar Robert (kickern)Gustafsson och Alexander dessa två kommer att spela med -1 Cp under turneringen under förusättning att dom skickar in sinna listor i tid til andra inlämningen.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Listor Defcon

Inlägg av Aouto »

Jag har nu uppdaterat listorna till följande spelare som skickat in uppdateringar:

Johan Person
Erik Asplund
Markus Fridolfsson
Johan Norrman
Stefan Viterstedt
Anton Engström
Sebastian Lindblad

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Listor Defcon

Inlägg av kraftman »

Vi har fåt in två sena anmäningar Robert (kickern)Gustafsson och Alexander dessa två kommer att spela med -1 Cp under turneringen under förusättning att dom skickar in sinna listor i tid til andra inlämningen.
Jag tycker att -1Cp låter väldigt snällt som straff för sen anmälning och listinskick. Att få se allas listor innan anmälning är en stor fördel ! I SM för några år sedan fick en kille -1 Battle point per dag listan var sen, men han vann ändå. Annars så torde det vara ok för oss andra att byta lista för - 1 Cp också !?

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Listor Defcon

Inlägg av senberg »

kraftman skrev:
Vi har fåt in två sena anmäningar Robert (kickern)Gustafsson och Alexander dessa två kommer att spela med -1 Cp under turneringen under förusättning att dom skickar in sinna listor i tid til andra inlämningen.
Jag tycker att -1Cp låter väldigt snällt som straff för sen anmälning och listinskick. Att få se allas listor innan anmälning är en stor fördel ! I SM för några år sedan fick en kille -1 Battle point per dag listan var sen, men han vann ändå. Annars så torde det vara ok för oss andra att byta lista för - 1 Cp också !?
Den korrekta taktiken ur den synvinkeln den här turneringen var att skicka in en random felaktig lista och en korrekt den 3/1 utan straff. Så att skicka in sin första lista nu ger ingen extra fördel.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Listor Defcon

Inlägg av Aouto »

Nu har jag uppdaterat Erik Åhs och Jonas Olssons listor.

angånde den här diskutionen:
senberg skrev:
kraftman skrev:
Vi har fåt in två sena anmäningar Robert (kickern)Gustafsson och Alexander dessa två kommer att spela med -1 Cp under turneringen under förusättning att dom skickar in sinna listor i tid til andra inlämningen.
Jag tycker att -1Cp låter väldigt snällt som straff för sen anmälning och listinskick. Att få se allas listor innan anmälning är en stor fördel ! I SM för några år sedan fick en kille -1 Battle point per dag listan var sen, men han vann ändå. Annars så torde det vara ok för oss andra att byta lista för - 1 Cp också !?
Den korrekta taktiken ur den synvinkeln den här turneringen var att skicka in en random felaktig lista och en korrekt den 3/1 utan straff. Så att skicka in sin första lista nu ger ingen extra fördel.
Har jag bara att sägga att vill man bli känd som den perssonen i 40k sverige så vist, men då behöver man inte dyka upp på turneringar i Linköping mer.

Det är dock inte den enda restiktionen dom fått bara den som jag ansåg kommunityn i stort behövde veta.
Så där uttöver får dom inte spela Eldar eller använda briggad i sina Listor. Jag hoppas nu att den här diskusionen är överstökad. jag har sagt mitt som TO och bit beslut står kvar.

Men kom ihåg jag har en TO hammare och jag är inte rädd för att använda den om det skulle förekomma något fuffens!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Listor Defcon

Inlägg av benmannen »

Helt rätt tycker jag med snällt straff, de är ju nyinkomna spelare.

The more the merrier, i ett sånt läge tycker jag att man kan skippa straff helt. Vi blir ju fler och det är ju bara kul! Och nångång ska ju en viss Robert bygga en fluffig lista med dåliga val... Det kan ju hända! :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar