Betting - top 5

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Betting - top 5

Inlägg av Max »

1. Olof.S.... Vad har han tänkt förlora mot? Inte mkt misstänker jag...
2. Daniel. Lite samma, lika farlig som min lista, bättre troops och stabilare.
3. Tröger. Återigen, farlig stabil lista, och förmodligen sveriges bästa spelare.
4. Pär. En lista som han verkligen vet hur han skall spela, med en extra CM och lite grav, bara för att göra det ännu värre...
5. Max. Jag har hört att han är rätt bra på spelet, och hans lista är sjukt ostig. Borde inte gå in på kompen den gör. Detta gäller även alla andra listor i top 5.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Betting - top 5

Inlägg av Hylander »

1. Moi, såklart. Duckar dåliga mtchups och piskar "ostiga listor" som Papas och Olufs
2. Kickern (Det är dags för lite utdelning)
3. Oluf (Kompen kostade för mkt...)
4. Jimmy (Om han int eblir för full)
5. Lilleper (vafan det är snart dags med lite bättre platser.)

Bubblare:
Papa D får stryk mot en alphastrikande RW lista med magisk spelare som förnedrar papa. Dock är den magiska spelaren trevlig och bjuder på öl istället.

Max Max kommer ha en rituell bränning av tärningar men råkar somna och starta en gräsbrand. Han kanske får problem med att komma till serbien pga böterna i samband med branden.

Tröger blir, rätt otippad, klar fullast på torsdagskvällen och tvingas lämna WO på match 4&5 pga lite kräkande och allmänt illamående. Självfallet säger han sig bara vara lite kass i kistan. Vi veteraner vet att det löser man med silvertejp så det tror vi inte på.

Daskad hoppar av.

Flogger .. ja flogger.

Putte kommer låta mest och bäst i vanlig ordning. Jag hoppas bara inte på natten och då snackar vi snarkningar.

Lilljocke kommer att spela med ca 200p mindre i sin lista då figurerna mystiskt försvinner under första matchen. Men så går det när man lutar sig över bordet med en fin ansiktbeklädnad. Figurerna hittas igen efter ca 5 år när jocke skall på jobbintervju i stockholm och där är ju allt rakat som bekant (i alla fall enligt Petersson)

Kirby kommer såklart med fräckaste listan men fräckt vinner inte matcher, men fräckt är det och det är ju fräckt!

Oscar De Palma snyggast kläder men tyvärr inte snyggaste placeringen dock kommer Olyf att opponera sig mot detta. men det är ungefär som att säga att en Farseer inte skall kompa i 6e så han får bara vara tyst.

Lindeberg kommer tyvärr att falla i resultatlistan då han glömde öronproppar samtidigt som han måste dela rum med Putte. Kicker drar en liknelse med att det är en känd tortyrmetod från nazityskland. Flogger hör bara Nazi... och flippar.. men vafan en kille som tycker skyblight är ok verkar ju inte läsa igenom allt ordentligt så varför lyssna igenom det ordentligt...

Jaja såhär kan det bli när man är synsk...
Eller varit provvakt i 4,5 h samt rättat en jävla massa Ma4 prov. Men det är mest troligt med synsk.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Betting - top 5

Inlägg av LillePer »

Mycket kul läsning! Gjorde mig nöjdare med denna tråden :) tror helt klart på käre Hylander är någon sorts medium, den tokiga hatten finns redan. Angående bättre placering har jag kvalat på alla turneringar i år, så vore synd att bryta trenden...

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Betting - top 5

Inlägg av Joakim »

1. Per S - Levlar kompar ju inget såatte....
2. Tröger, bra komp 1 Men slår inte Per S
3. Jag själv, Komp 0 Necrons bara för att de är roliga!
4. Olof då han haft oflyt med att möta fel komp i fel matcher.
5. Daniel H för att han kommit på något ostigt!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Betting - top 5

Inlägg av Flogger »

HAHAHAHAHAHA!!! Hylander alltså! :wub:


Älskar att PapaD på jockes lottning kommer FEMMA för att han kommit på något ostigt :p
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Betting - top 5

Inlägg av Neth_Oni »

vänta ni bara, dalmasarna kommer för att erövra de där platserna! :P

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Betting - top 5

Inlägg av DHettNeck »

Neth_Oni skrev:vänta ni bara, dalmasarna kommer för att erövra de där platserna! :P
Jag är typ Dalmas ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Betting - top 5

Inlägg av refabricated »

Ni kan ju inte ens hur den svenska geografin ser ut.

NI ÄR ALLA NORRLÄNNINGAR!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Betting - top 5

Inlägg av Papa D »

Alla svenskar är norrlänningar och alla danskar är sörlänningar? Konstigt att man inte kan va sydvo och svensk refab...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: Betting - top 5

Inlägg av MFL »

Tack för påminnelsen Hylander! Hade helt glömt att han tydligen spränger berg nattetid. Tar med gasmask också bara utifall... Man vet ju hur folk som dricker 20 koppar te om dan blir kistan.

Gällande Norrland, Danmark och alla andra märkliga gränsdragningar så tycker jag vi håller oss till bankernas helt logiska gränsdragning. Allt norr om Norra stationsgatan i Stockholm är Norrland och allt söder om Hallandsåsen är Danmark (man förstår ändå inte vad dom säger). Allt mellan dom 2 gränserna är Sverige.

Edit:
Glömde ju rösta på Hr. Engström som jag tror kommer lura i vassen medan alla hårda listor slåss i toppen. Jocke slowspelar och vinner smått, håller sig inom range för att kunna vinna, får en enkel matchup i slutet och slingshottar till seger.
Mattias Lindeberg

Skriv svar