Om man kan få max 8 poäng på en match med kompjustering och sedan justeras ned till 7 då det är max tjäns lite konstigt. Någonstans borde det vara el för som jag tolkar det kan du få max 9poäng efter en match och då bord det avrundas till 7 eller? Frågan är bara vart det står fel eller är jag bara super förvirrad?
Vinner du både Primary + Secondary + KP får du 8 poäng. Därefter modifieras detta med kompen. Om du därefter har över 7 poäng så försvinner dessa och du får nöja dig med 7.
Edit: Rättning av fel.
Senast redigerad av 1 Seregon, redigerad totalt 24 gånger.
Seregon skrev:Vinner du både Primary + Secondary + KP får du 8 poäng. Därefter modifieras detta med kompen, upp till +-3. Om du därefter har över 7 poäng så försvinner dessa och du får nöja dig med 7.
Du kan alltså inte få 11 poäng för en match genom att spela 0-komp och krossa en 3-komp. Om du däremot har komp 3 och spelar mot en komp 0 och vinner jättestort blir resultatet 5-3 istället för 4-3.
Fast kompen moddar max ett steg. Så komp 3 mot 0 blir samma som komp 1 mot 0.
Seregon skrev:Vinner du både Primary + Secondary + KP får du 8 poäng. Därefter modifieras detta med kompen. Om du därefter har över 7 poäng så försvinner dessa och du får nöja dig med 7.
Edit: Rättning av fel.
Fast kompen moddar max ett steg. Så komp 3 mot 0 blir samma som komp 1 mot 0.
det betyder att man alltid vill bygga den argaste listan man kan tänka sig eller har jag fel? det du tjänar på att ha än snäll lista är att du inte kan bli nollad. Att försöka smygoppta för att plocka extra poäng. Det enda du tjänar på att ha snäll komp är att du kan nolla din motsåndare. Är det det som är tanken?
Efekten av kompen så som jag ser den gör att formatet blir typ okompat.
Tadaotoko skrev:det betyder att man alltid vill bygga den argaste listan man kan tänka sig eller har jag fel? det du tjänar på att ha än snäll lista är att du inte kan bli nollad. Att försöka smygoppta för att plocka extra poäng. Det enda du tjänar på att ha snäll komp är att du kan nolla din motsåndare. Är det det som är tanken?
Fast en komp 2 lista tjänar ju poäng mot en komp 3 lista utan att tappa speciellt mycket i hårdhet.
Det du tjänar på att ta en lista med bättre komp än din motståndare är dels att du inte kan bli nollad men även att du bara behöver ta 6 poäng för att få maxpoäng medans din motståndare behöver ta motsvarande 8 poäng för att få maxpoäng.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tadaotoko skrev:det betyder att man alltid vill bygga den argaste listan man kan tänka sig eller har jag fel? det du tjänar på att ha än snäll lista är att du inte kan bli nollad. Att försöka smygoppta för att plocka extra poäng. Det enda du tjänar på att ha snäll komp är att du kan nolla din motsåndare. Är det det som är tanken?
Tanken med hela LBK- mallen är ju okompat light typ (du får ta vad du vill, men de absolut hårdaste sakerna ger dig minus), så det är kanske inte så konstigt