Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Yabob

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av Yabob »

Vad det gäller Flyers, nej. Men vill du ta mer än en Flyer försvinner dina komppoäng fort. De enda som idag kan ha fler än två (då du får ha max 3 i komp) är DE, Orks och SM med sina Storm Talons (då dessa inte har någon generell komppoäng innan Flyer nummer 2). Som jag har tolkat mallen vill säga (1 i komp för varje Flyer, utom undantagen ovan som räknar från nummer två, och ytterligare 1 i komp för för varje Flyer efter den första).

Och vill man spela två Flyers kan du inte ta så många andra hårda val (om det inte är DE, Orks eller SM så blir det inga alls faktiskt).

Vad det gäller priset för konventet borde jag ha koll, men det har jag inte. Återkommer när jag vet.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

youngwolf skrev:Kommer ni följa 3 flyers Max 450 poäng och Max en stormraven. Från imperial armour var det nog enskilda enheter såsom contemptor dreads jag tänkte på men förstår att det är mycket jobb att lägga in specifika enskilda enheter i mallen. Då får man ändra i sin lista om man ska hinna köpa,bygfa och måla upp till den bra standard.
Precis som Yabob skriver så finns det inga andra begränsningar på Flyers (eller andra saker) än vad som framgår i kompmallen.

Gällande specifika enheter från IA (och hela listor för den delen) så är ju Floggers idé bra, vi testar det genom att lägga upp en sådan tråd så får vi se vad som kommer upp.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Flogger skrev:Vad kostar det turneringen?
Nu ser det ut som jag har lite svar (förutsatt att det är korrekta uppgifter på LinCon:s hemsida).

Själva turneringen är som sagt var gratis.... i övrigt ser priserna ut som följande:

250kr för hela konventet vid föranmälan (eller 100kr per dag).
350kr för hela konventet efter föranmälningsperiodens slut (eller 150kr per dag).
Sovplats kostar 50kr.

Exakt när föranmälningsperioden börjar och slutar vet jag dock inte i nuläget.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Komp 3, typ okompat alltså, sjukt trist.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Samma system som sist och då var det komp 1 i toppen. (Första 3 listorna tror jag)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Stefan-RT skrev:Komp 3, typ okompat alltså, sjukt trist.
Sjukt stor skillnad på okompat och komp 3...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det kan jag väl iof säga. Att det blir väääldigt hårda listor även med lbk mallen. Men det allra värsta tas ju bort.

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Lincon var en av de första turneringar jag åkte på en gång i tiden, då körde man Dark millenium,
Och upplägget var, du ordnade tre matcher själv, utmanade någon på plats :p

Så hade velat åka på ett Lincon igen, men inte med LBK mall.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Till skillnad från förra året så kommer kompen att påverka resultatet i varje match (för båda spelarna), vilket gör det ännu svårare att få en bra placering med hög komp, samtidigt som det blir mer värt att ha lägre komp.

Missions och poängsystemet är fortfarande under test förstås.

vagabond08

Inlägg av vagabond08 »

Hej,

Jag har en kompis som har en Renegads arme (IG som har gatt till Chaos) och han undrar om det ar tillatet att spela den arme? Eftersom Renegads ar en arme av FW sa ar det bast att fraga innan han anmaler sig till Lincon 2013.

Mvh
Anh Pham
"As if I don't have enough to deal with, they basically turn Mephiston into a vampire Jesus" - Hitler says

Skriv svar