LinCon 2010 40k, ris och ros

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Mork »

Brrrracka!! Inte fick jag möta dig inte. Jag spelade ju mot en bikerarmé ledd av Khan i sista.
Hmm, men necrons hade varit lika gott :)
Stackars bikers förresten...ush, Kladdigt blev det!!

Jag hade iaf inte flest meganobs där...många men alla i små, små enheter. Känns nästan konstigt
att jag inte blev wipad i varje match.
Mork, the articulate ork!

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Argos »

GusMorgan skrev:Fantastiskt roliga tre dagar. Gick ju som förväntat med tanke på att det var min första turnering, men jag lärde mig oerhört mycket iallafall. Nästan alla var mycket trevliga och jag kommer definitivt tillbaks nästa år med en bättre målad och mer anpassad lista. :)
Fast när det inte är tröskelkomp brukar det vara ganska mycket komp inblandat i lottningen (och mer utspridd komp bland spelarna) så att man åtminstone får möta någon med liknande komp i de två första matcherna.

GusMorgan
Inlägg: 36
Blev medlem: 01 maj 2010, 10:34

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av GusMorgan »

Argos skrev:
GusMorgan skrev:Fantastiskt roliga tre dagar. Gick ju som förväntat med tanke på att det var min första turnering, men jag lärde mig oerhört mycket iallafall. Nästan alla var mycket trevliga och jag kommer definitivt tillbaks nästa år med en bättre målad och mer anpassad lista. :)
Fast när det inte är tröskelkomp brukar det vara ganska mycket komp inblandat i lottningen (och mer utspridd komp bland spelarna) så att man åtminstone får möta någon med liknande komp i de två första matcherna.
Nu svarade du nog på fel post :)

BrrrrrACKA
Inlägg: 34
Blev medlem: 06 aug 2009, 22:13

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av BrrrrrACKA »

Mork skrev:Brrrracka!! Inte fick jag möta dig inte. Jag spelade ju mot en bikerarmé ledd av Khan i sista.
Hmm, men necrons hade varit lika gott :)
Stackars bikers förresten...ush, Kladdigt blev det!!

Jag hade iaf inte flest meganobs där...många men alla i små, små enheter. Känns nästan konstigt
att jag inte blev wipad i varje match.
argh sorry! Tyckte det stod "mork" på listan där min matchup stod. Det måste ha varit ovanför eller nått!

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Argos »

GusMorgan skrev:
Argos skrev:
GusMorgan skrev:Fantastiskt roliga tre dagar. Gick ju som förväntat med tanke på att det var min första turnering, men jag lärde mig oerhört mycket iallafall. Nästan alla var mycket trevliga och jag kommer definitivt tillbaks nästa år med en bättre målad och mer anpassad lista. :)
Fast när det inte är tröskelkomp brukar det vara ganska mycket komp inblandat i lottningen (och mer utspridd komp bland spelarna) så att man åtminstone får möta någon med liknande komp i de två första matcherna.
Nu svarade du nog på fel post :)
Det är riktigt... Jag försökte svara på cadelins post, men jag sög tydligen.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av egge »

Argos skrev: Det är riktigt... Jag försökte svara på cadelins post, men jag sög tydligen.
Så blir det när det enda skälet till att man vinner en turnering är för att man arrangerar den... :twisted:
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Mutt »

BrrrrrACKA skrev:
Mork skrev:Brrrracka!! Inte fick jag möta dig inte. Jag spelade ju mot en bikerarmé ledd av Khan i sista.
Hmm, men necrons hade varit lika gott :)
Stackars bikers förresten...ush, Kladdigt blev det!!

Jag hade iaf inte flest meganobs där...många men alla i små, små enheter. Känns nästan konstigt
att jag inte blev wipad i varje match.
argh sorry! Tyckte det stod "mork" på listan där min matchup stod. Det måste ha varit ovanför eller nått!
Det stod Mar(tin)K(arlsson) så det var ju inte helt fel. Och ja, det var mina meganobz du mötte.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Klus »

Roligaste och bästa turneringen jag varit med på, visserligen bara spelat på 3st 40k-turneringar men har nog nästan 10 fantasy turneringar bakom mig också. Och denna turneringen toppade allt.
Delvis för att kompen och målningens inverkan föll mig i smaken, men även spelschemat, speltiden(3,5h) och framförallt att varenda person man mötte var supertrevlig.

Häftet som förklarade terrängen mm var också en utmärkt idé.

Superbra alltihop, keep it up LBK!
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av loesh »

Kan bara instämma, klockren turnering med ruskigt b ra upplägg gällande allt från schema till terräng etc. :)

Dock håller jag med cadeling och tycker de vore nice med en komp tröskel turnering ...

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: LinCon 2010 40k, ris och ros

Inlägg av Mutt »

Jag tyckte det var gott om tid till slagen, antagligen för att det redan var bestämt hur terrängen fungerade samt hårda regler på att folk skulle komma i tid. Tur att det valdes 1-3-2 med hur dagarna skulle disponeras för bara två slag på en dag i mitten hade känts segt. Man skulle kunna klämma in fler matcher varje dag men 6 matcher räcker bra under en helg.

Skriv svar