det är -18 i 6.4.1fjugin skrev:Anders Erestam har bara betalat -18 för sin andra land radier, men i nyaste versionen av mallen ändrades det till -19.
LinCon 2011 Listor - Rapportera fel här
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LinCon 2011 Listor - Rapportera fel här
Okej, hade missat att det ens fanns en 6.4.1.Argos skrev:det är -18 i 6.4.1fjugin skrev:Anders Erestam har bara betalat -18 för sin andra land radier, men i nyaste versionen av mallen ändrades det till -19.
Så -18 i 6.3, -19 i 6.4 och tillbaka till -18 i 6.4.1. Vad omständligt.. =)
Fördelen med att skriva sin egen mall, det blir lättare att opta in sin lista på den nivå man vill ha den.fjugin skrev:Okej, hade missat att det ens fanns en 6.4.1.Argos skrev:det är -18 i 6.4.1fjugin skrev:Anders Erestam har bara betalat -18 för sin andra land radier, men i nyaste versionen av mallen ändrades det till -19.
Så -18 i 6.3, -19 i 6.4 och tillbaka till -18 i 6.4.1. Vad omständligt.. =)
Hur blir det med kratrar?
Kom på att jag glömt skriva ned det i min lista och på defcon senast var ni väldigt nitiska med att det var tvunget att stå i armé listan om man skulle få köra med dem.
Får man -1000 poäng ifall man vill lägga till det nu eller räcker det rent av att ha det nedskrivet på listan man tar med sig till turneringen?
Kom på att jag glömt skriva ned det i min lista och på defcon senast var ni väldigt nitiska med att det var tvunget att stå i armé listan om man skulle få köra med dem.
Får man -1000 poäng ifall man vill lägga till det nu eller räcker det rent av att ha det nedskrivet på listan man tar med sig till turneringen?
- speedfreek
Jag kommer också ha kratrar utan att ha det i listan.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det enda som behövs är väl att man säger det till sin motståndare innan matchen. Ett bra sätt att säga det är ju dock att skriva det på sin lista.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker precis så och det är det som var tanken från Sverige FAQ-hållet också.DHettNeck skrev:Det enda som behövs är väl att man säger det till sin motståndare innan matchen. Ett bra sätt att säga det är ju dock att skriva det på sin lista.
På defcon senast gick Swen runt och plockade bort kratrar för spelare som inte hade de nedskrivna på sin lista, dvs alla.
Tänkte därför det var bäst att kolla ifall samma regler gäller igen.
Tänkte därför det var bäst att kolla ifall samma regler gäller igen.
Vi var fascistiska när det kom till listor, minuspoäng, tider och allting (och kanske lite, lite, lite för hårda när det kom till kratrar, dock var det faktiskt någon som hade skrivit på sin lista och fick behålla sina kratrar
) runt DefCon men nu till LinCon testar vi en liten softare attityd till allting.
Skriv ner på armélistan hur många kratrar ni har, spelar ni med kratrar så ska de spelas med varje match. Anledningen var att det inte skulle bli taktik av om man ville använda kratrar eller inte (nu spelar jag mot den här armén då vill jag inte ha kratrar eller bara en krater). Lite så var tanken.
Så det behövs inte skicka in någon ny lista men väl på lincon är det lämpligt att skriva hur många kratrar man har på sin armélista så att motståndaren vet om detta.
Skriv ner på armélistan hur många kratrar ni har, spelar ni med kratrar så ska de spelas med varje match. Anledningen var att det inte skulle bli taktik av om man ville använda kratrar eller inte (nu spelar jag mot den här armén då vill jag inte ha kratrar eller bara en krater). Lite så var tanken.
Så det behövs inte skicka in någon ny lista men väl på lincon är det lämpligt att skriva hur många kratrar man har på sin armélista så att motståndaren vet om detta.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- speedfreek
Har inte Dark Eldar Codex här just nu men vad kostar:
20 Warriors, 2 Splinter Cannons
Sybarite, Agoniser, Grenade Launcher
och vad kostar
Sybarite, Agoniser
Tror jag tappat bort en hög granater...
Tack.