DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: DefCon

Inlägg av DHettNeck »

Det här har disskuterats mycket på fantasy sidan.

Mattematiskt så är det helt ok att spela 24,5 om 25 är gränsen. Medans det inte är det om gränsen är 25,0. Vill man ha 25+ så får man skriva gränsen som 25,0. Skriver man bara 25 så tillåter man listor som är 24,5+.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: DefCon

Inlägg av Simon Talltorp »

okej, det låter ju lite konstigt men det finns säkert killar med glasögonen på nästippen och en griffeltavla på väggen som har filosoferat över detta. :-)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: DefCon

Inlägg av cadelin »

nja det känns viktigt med tanke på att 0,5 är 100 komppoäng så vi ska ta tag i detta

Maqisad
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 jun 2009, 09:04
Ort: Strängnäs

Re: DefCon

Inlägg av Maqisad »

Vi i Strängnäs har börjat speltesta missions och ännu så länge verkar det ok. Några synpunkter så här långt dock.

I vissa missions står det "For each objective controlled at the end of the game, each player get 500VP", det kan lätt bli missförstånd över vad som menas. Borde det inte skriva på ett tydligare sätt att den som i slutet på spelet kontrollerar ett objektiv får 500 VP. Som det nu är skrivet kan bokstavstolkningen bli att varje spelare får 500 VP för varje kontrollerat objektiv, även de objektiv som motståndaren kontrollerar. Känns kanske självklart att det inte är som i det senare fallet men för att undvika diskussioner.

I uppdraget "DefCon-quarters" känns 500 VP för varje objektiv som väldigt mycket poäng.

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: DefCon

Inlägg av Simon Talltorp »

tackar för feedback! det är Dansk som tar hand om detta men ville bara kolla, ni spelar 1750 och inte 1500 när ni speltestar? det påverkar ju hur mycket mer man får för tex quarters.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Maqisad
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 jun 2009, 09:04
Ort: Strängnäs

Re: DefCon

Inlägg av Maqisad »

Vi har spelat 1750 när vi testat. Vi kommer dock ha en miniturnering för att testa uppdragen ännu mer. Vi lär återkomma med mer feedback, så länge ni vill ha den förståss.

Överlag vill jag bara säga att uppdragen fungerar väldigt bra!

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: DefCon

Inlägg av Delirium »

Gillar Linköping, den här turneringen verkar spännande. Ska föras in på listan över vårterminens förhandlingsobjekt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: DefCon

Inlägg av Simon Talltorp »

vi är mycket intresserade av feedback så fortsätt gärna spela och tekka så mycket det går :-)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

Maqisad skrev:Vi i Strängnäs har börjat speltesta missions och ännu så länge verkar det ok. Några synpunkter så här långt dock.

I vissa missions står det "For each objective controlled at the end of the game, each player get 500VP", det kan lätt bli missförstånd över vad som menas. Borde det inte skriva på ett tydligare sätt att den som i slutet på spelet kontrollerar ett objektiv får 500 VP. Som det nu är skrivet kan bokstavstolkningen bli att varje spelare får 500 VP för varje kontrollerat objektiv, även de objektiv som motståndaren kontrollerar. Känns kanske självklart att det inte är som i det senare fallet men för att undvika diskussioner.

I uppdraget "DefCon-quarters" känns 500 VP för varje objektiv som väldigt mycket poäng.
jag skall formulera om det där...

testa typ 350pts per quarter, o se om det balanserar ut det hela bättre, vi (jag) hade som mål att ha ungefär 1500-2000 pts i objectives per runda...

och tack för feebacken!!! mer tas tacksamt emot =)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Ps saken
Inlägg: 142
Blev medlem: 08 jun 2009, 08:45
Ort: LBK

Re: DefCon

Inlägg av Ps saken »

Det är inte bara feedback /förslag på missionen som gärna tas emot synpunkter på komp, lottning, arrangörers utseende, terräng osv är oxå av intresse såklart.

Kompmallen kommer troligen (Dansk har sista ordet) spikas efter att RT mallen fått sin efter BSK uppdatering.

Även praktiska frågor angående konventet kan ställas här och besvaras så snart som möjligt.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Skriv svar