Defcon 2012, 6-8 Januari

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Yabob »

Schemat är inte spikat än, men vi lär ta hänsyn till att folk "behöver en stund på sig att vakna". ;)
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av cadelin »

anmäld och klar nu börjar listångesten

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Jony »

Vet inte riktigt vart jag skulle fråga efter regler ni kör efter så jag tog det här.
Då jag ska spela Necrons på turneringen så skulle jag vilja veta hur ni tolkar deras regler på vissa punkter, iom att folk verkar väldigt oeniga om hur det skall spelas.

1: Chronometron(sp?), påverkar det re-roll på Imoteks storm?
Enligt mig så borde det inte funka iom att det är inte Imotekh som rullar för det, det är en effekt man får om man har han i rostern, så det spelar inge roll om han råkar dö eller är reserverad så är det igång iaf. Plus att Chronon funkar bara i faser, och begining of the turn är ingen fas enligt regel boken.

2: Får lords/crypteks från 2 olika courts vara i samma enhet?
Funderar i linje med SW varianten med WG som inte får lägga in fler WGs i samma enhet även om de har fler enheter WGs.(blev lite luddigt skrivet men hoppas ni förstår vad jag menar:) )

Yautja
Inlägg: 1227
Blev medlem: 26 okt 2009, 06:57

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Yautja »

Ska sätta mig in i Necronfrågan och återkommer!

Uppdaterat med några fler anmälda. Ska sätta mig i veckan nu och pilla ihop det slutgiltiga tournament packet och kommer då även öppna för listinskick senast den 19:e (Men tournament packet släpps när det är färdigt), som vanligt är alla åsikter och förslag välkomna. Det kördes en testrun på systemet på Touren i söndags och det funkade peaches. Här är vad jag funderar att ändra på:

Utöka poängskalan till
Primary
3+, 6-0
2, 5-1
1, 4-2
0, 3-3

Secondary
2+ 4-0
1, 3-1
0, 2-2

Kill-Points
2+, 2-0
0, 1-1

För ett 0-12 system, sedan ändra kompen så man får hela differansen i plus/minus (istället för som på Touren bara 1 skillnad) och ha 9 som maxpoäng man kan få varje max. Det betyder att kompen gör mer skillnad för matcherna i sig men tanken är att man alltid ska kunna ta maxpoäng (Men möter en komp 3 lista en komp 0 lista måste komp 3 listan vinna med 12 för att ta maxpoäng) osv.

Andra tanken är att återuppliva ett gammalt LinConkoncept och ha 3 stabila missions som spelas två gånger var.

Ang schemat så har jag tittat på förra årets DefCon och funderar på en match fredag, tre matcher lördag och två matcher på söndagen för ett totalt antal på 6 slag.

Tankar?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Ceasar »

Yautja skrev:
Ang schemat så har jag tittat på förra årets DefCon och funderar på en match fredag, tre matcher lördag och två matcher på söndagen för ett totalt antal på 6 slag.

Tankar?
Det var ett superbra upplägg. Kör på det i år också!

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av theWatchman »

Två kommentarer:

1, Jag gillar 2-dagarstuneringar bättre.
2, Ha hellre olika missions än samma mission flera gånger, det tenderar nämligen att bli lite tråkigt.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Yabob »

Vad det gäller schemat så är tanken att folk ska slippa åka till Linköping kvällen innan eller tidigt på morgon samma dag för att hinna till första matchen. Nu är tanken att turneringen ska börja under senare eftermiddagen så att folk kan åka hit under dagen... vilket även stämmer överens med vårt schema med NH vad gäller bar och liknande.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av DHettNeck »

Jag gillar variation. Kör olika missions. En match på fredan är nice, men då måste den läggas så att folk har möjlighet att ta sig dit i tid.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Pärssi »

Ang schemat så har jag tittat på förra årets DefCon och funderar på en match fredag, tre matcher lördag och två matcher på söndagen för ett totalt antal på 6 slag.
Detta ger fler matcher än de klassiska fem och två kvällar i baren = Mycket bra!

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Defcon 2012, 6-8 Januari

Inlägg av Yabob »

Tanken var att vi skulle öppna upp runt 16 på fredagen (vilket kanske skulle ge första match någonstans mellan 17 och 18). Fredagen är ju som bekant röd dag, så de flesta bör vara lediga.

Som det ser ut nu så kommer dock FoW att börja redan vid 9 på fredagen, men det kan komma att ändras (de trodde inte de skulle få vara i lokalen på lördagskvällen, så de la allt så tidigt som möjligt).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Skriv svar