DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

lite mer detaljinfo.
länk till registreringssidan kommer den 9 november, då kommer även betalningsinfo o dyl....

När: 8 - 10 Januari, 2010
Plats: Nationernas hus i Linköping, Ågatan 55
Kostnad: 100:- per person
Föranmälningstid: 9/11-28/12
Sista inbetalningsdag: Omgång 1: 30/11, därefter släpps obetalda platser till reserver. Omgång 2: 30/12. Om det finns platser kvar betalas dessa på plats.

Antal spelare: av platshänsyn så har vi satt 100 spelare totalt på de tre spelen. Fördelade 40 till 40K, 40 till Fantasy och 20 till FoW. Utöver detta kommer bloodbowlturneringen som hålls i restaurangen.

Sista dag för list-inlämning: 30/12

Alkohol: Nationernas hus har fullt utskänkningstillstånd och kommer att servera öl, vin och drinkar samt givetvis alkoholfria alternativ. På grund av detta kommer konventet att ha 18-årsgräns.
Turneringarna kommer att sluta hyfsat tidigt på lördagen för att uppmuntra till socialt umgänge. Tänk på att du skall spela morgonen efter så håll det på en nivå som du klarar av.

Schema:
Fre:
18:30 - 19:00 Samling och upprop
19:00 - 22:00 Match 1

Lör:
10:00-13:00 Match 2
13:00-14:30 Lunch
14:30-17:30 Match 3
17:30-18:00 rast
18:00-21:00 Match 4
21:00-01:00 Samkväm i restaurangen. (senare om intresse finns)

sön:
10:00-13:00 Match 5
13:30-14:00 Prisutdelning

Mat: Vi kommer att sälja enklare mat under lunchen och på kvällen.
Det är även nära till flera olika restauranger och hotell (se karta)

Boende: Det kommer inte att finnas sovplatser på konventet utan sovande hänvisas till hotell, vandrarhem eller hemma hos vänner. Det kan finnas möjlighet att styra upp annat boende, via medlemmar i LBK.

linköpings vandrarhem http://www.lvh.se
hotell du nord http://www.hotelldunord.se
hotell östergyllen http://www.hotellostergyllen.se
hotell ekoxen http://www.ekoxen.se
best western http://www.hotellinkoping.se/
Senast redigerad av 1 xdanskx, redigerad totalt 8 gånger.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

Notera att tiderna för matcherna har ändrats, vi börjar på fredagen med en match, tre matcher på lördagen, och en på söndagen
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: DefCon

Inlägg av the godfather »

ekoxen är bra, där brukar vi bo när vi är på möte i linköping :)

jag ska flytta i januari, får se hur det går med detta då.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: DefCon

Inlägg av sourpus »

kommer med all sannorlikhet en partybuss med spelsugna stockholmare. :D
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: DefCon

Inlägg av jeppeapan »

Gubbjävlar...

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: DefCon

Inlägg av jeppeapan »

Förövrigt så antar jag att Defcons 40k turnering inte räknas med på rankingen då den inte är en öppen turnering.

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

den är precis hur öppen som helst, på vilket sätt skulle den inte vara öppen ??

Lägger upp en länk till anmälningssidan i kväll, första anmälningsdag är i morgon.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: DefCon

Inlägg av jeppeapan »

Åldersgräns: 18 år

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

det står ingenstans (vad jag har sett iaf) att man inte får ha en åldersgräns på en rankad turnering.
åldersgränsen finns där för att det skall bli lättare för oss rent administrativt (eftersom stället vi skall vara på, nationernas hus, är en studentpub, och har utskänkningstillstånd).
Vi skulle kunna ta bort åldersgränsen, men då måste vi i praktiken neka personer under 18 tillträde till lokalerna under de timmar det fungerar som pub, vilket vore olyckligt, och det var därför vi satte en åldersgräns. Tanken med defcon har hela tiden varit att erbjuda ett helhetskoncept för de deltagarna som kommer, att man skall kunna ha trevligt både under och efter turneringen.
förövrigt så har jag inte sett speciellt många under 18 på de turneringar jag varit på det senaste året, så jag och de andra som håller i DefCon har inte sett det som ett problem (ännu).

om det är så att vi måste ta bort åldersgränsen för att få en rankad turnering gör vi naturligtvis det.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

jeppeapan
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 apr 2009, 20:59

Re: DefCon

Inlägg av jeppeapan »

Då får ni helt enkelt ta bort åldersgränsen och se till att alla matcher läggs på tidpunkter då lokalen inte fungerar som en pub, annars är turneringen inte öppen.

Skriv svar