Är väl inget tveksamt med det... går ju aldrig att spela.XecrNist skrev:Tveksamt om man kommer kunna spela Daemons med andra ord?
LinCon 2012, 17-20 Maj
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LinCon 2012, 17-20 Maj
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Jocke Rapp
- Site Admin
LinCon 2012, 17-20 Maj
Måste erkänna att jag är lite sugen på att placera mig topp5 med daemons... 
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Då får du spela en annan turneringJocke Rapp skrev:Måste erkänna att jag är lite sugen på att placera mig topp5 med daemons...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- theWatchman
Det är ju GWs fel, ingen kompmall kommer kunna ändra på det faktum att GK rövknullar dom.XecrNist skrev:Tveksamt om man kommer kunna spela Daemons med andra ord?
Det går väl, men om det kommer så mkt GK som man får känslan av så är det kanske värt att spela en armé som tillåts ställa upp modeller på bärdet och få stå där längre än 3 sekunder om man har tillgång till en.
Ang. objectives. Ni tycker att man ska ta med 3st men i sista uppdraget kommer det finnas 9-11 objektiv givet att inget misshappar (2 controll, D3+2 Sieze, 4 sky fall). Jag packar med några extra, kanske andra också bör göra? Dessutom har jag inte sett något svar på detta, men jag kan ha missat något.
fjugin skrev:Varför har objectives ha en bestämd storlek? Har mina objectives på små flygbaser då det finns en jättetydlig mitt på dessa, antar att det är okej ändå.
När man deepstrikar objectives, får man ställa ut dom på modeller för att hoppas på misshap?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Ops, det är copy pastan från tidigare tournament packs som varit framme med objectives. Det kan behövas kopiösa mängder objectives i sista missionet ja, vi kommer antingen ha med oss objectives att låna i form av de här små pärlgrejjorna om det skulle krisa. Ta gärna med många objectives om ni har och kan!kelaino skrev:Ang. objectives. Ni tycker att man ska ta med 3st men i sista uppdraget kommer det finnas 9-11 objektiv givet att inget misshappar (2 controll, D3+2 Sieze, 4 sky fall). Jag packar med några extra, kanske andra också bör göra? Dessutom har jag inte sett något svar på detta, men jag kan ha missat något.fjugin skrev:Varför har objectives ha en bestämd storlek? Har mina objectives på små flygbaser då det finns en jättetydlig mitt på dessa, antar att det är okej ändå.
När man deepstrikar objectives, får man ställa ut dom på modeller för att hoppas på misshap?
Likaså med storleken på objectives, det har mest varit en guideline folk har alltid haft med sig allhanda olika storlekar.
Dock kom jag på att storleken kan spela roll i skyfall om man deepstrikear. Jag kommer förtydliga i packet och på LinCon så ingen missar att när man deepstrikear objectives så är det endast mittpunkten som räknas när man mäter för misshaps osv.
ang att ställa på modeller för att hoppas på misshap; Jag har inte tillgång till min regelbok så här kommer ett prel svar innan jag kollat upp. Objectives ska funka precis som en modell som deep strikear. Får du ställa ut vanliga deepstrikeande killar på andra för att hoppas på deep strike? Jag har för mig att parallelen var uppe när vi diskuterade Mawlocen för längesen pre-Faq och då vill jag minnas att det inte fungerade. Det är en riktlinje ska kolla upp det senare!
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Nu kommer jag inte ihåg hur mycket GK det var på DefCon men om jag inte minns fel så var det iaf fler Orker än GK så allt kan händaXecrNist skrev:Det går väl, men om det kommer så mkt GK som man får känslan av så är det kanske värt att spela en armé som tillåts ställa upp modeller på bärdet och få stå där längre än 3 sekunder om man har tillgång till en.
5 Grey Knights på DefCon var det.
Anmälningarna till turneringen öppnar ikväll kl 18.00
Om du inte får ett bekräftelseemail med länk till formuläret du skickar in din lista, pma mig (titta gärna i ditt skräppostfilter först)
Om du inte får ett bekräftelseemail med länk till formuläret du skickar in din lista, pma mig (titta gärna i ditt skräppostfilter först)
32 personer anmälda och 32 reguljära platser återstår.