DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Maffo
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 maj 2011, 08:53

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Maffo »

Vi är två stycken Sundsvallare som söker golv att sova på. Någon vänlig själ som har plats över?

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Jonas »

Jonas skrev:Om man är städad och inte är ute på krogen till kl 3 på natten så fins det mkt golvutrymme hos mig att sova på. Bor ca 2km därifrån.

Jag får nog plats med två till... Om ni passar in på det ovan...

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av daskad »

Efter en del tjat på SM får jag vän se till att anmäla mig, någon som tänkt sova på hotell eller liknande som vill dela rum. Klarar inte av golv!!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Maffo
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 maj 2011, 08:53

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Maffo »

Jonas skrev:
Jonas skrev:Om man är städad och inte är ute på krogen till kl 3 på natten så fins det mkt golvutrymme hos mig att sova på. Bor ca 2km därifrån.

Jag får nog plats med två till... Om ni passar in på det ovan...

Taget! Blir inga krogrundor för oss.

Lunkan
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 apr 2012, 12:05

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Lunkan »

Hur är det med IA, specifikt för eldar?
Har en kompis som vill ha med en warp hunter om det är möjligt, han kommer köra eldar utan allies, om det spelar någon roll.
Det står ju inget alls om IA så det är väl nej i allmänhet antar jag, men man kan ju alltid fråga.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Yabob »

Hoffa skrev:Tror inte jag fått något svar på min fråga om det är tillåtet att spela min BT som count as space wolves. (BT dödades ju av senaste faq:en)
I egenskap av general för konventet så säger jag "kör på". Vill minnas att vi till och med har godkänt Chaos Marines som SW vid andra turneringar. Så länge modellerna är marines och har rätt vapen så tycker jag inte det är något konstigt. Annars skulle man ju få anmärka på alla marine- arméer som har ett "felaktigt" färgschema.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Flogger »

Lunkan skrev:Hur är det med IA, specifikt för eldar?
Har en kompis som vill ha med en warp hunter om det är möjligt, han kommer köra eldar utan allies, om det spelar någon roll.
Det står ju inget alls om IA så det är väl nej i allmänhet antar jag, men man kan ju alltid fråga.
Det är ju samma restriktioner som på SM och där är inte IA tillåtet :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av daskad »

Inte för att vara den som är den, men jag tycker inte riktigt om att jag inte kan få in en Demon Prins och en Helldrake i samma arme :/
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Flogger »

daskad skrev:Inte för att vara den som är den, men jag tycker inte riktigt om att jag inte kan få in en Demon Prins och en Helldrake i samma arme :/
Tell me about it. Jag ville spela mina nurgle demoner (utan allies) med tre flygande demonprinsar men nej, får inte ens spela 2.. Men 27 screamers är ok :P

Flyer restriktionerna bör vara arméspecifika för just nu är de sjukt obalanserade. Samt är FMC inte alls lika illa som flyers. Men men, vi får vänta på kompmallen Felix ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Tobias
Inlägg: 63
Blev medlem: 26 nov 2010, 02:25

Re: DefCon 2013, 4-6/1 2013 Infotråd, öppet för anmälan

Inlägg av Tobias »

En liten fråga till TO. Är det möjligt att, trots redan inskickad lista, göra två mindre förändringar så här innan turneringen? Det rör sig egentligen bara om ett byte av två stycken fordon... omvandla en Immolator till en Rhino och för de poäng som blir över (och med hjälp av några andra lösa poäng) slänga in en Chimera som jag vill ha med bara för konverteringens skull :) I övrigt så är det samma lista.

Mvh: Tobias
Fluffmongo and proud!

Skriv svar