Frågor kring Defcon 2018

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Yabob »

SilentOrch skrev:Pga specialkost kommer jag behöva ta med mig mat, finns det möjlighet till att värma mat på plats?

/Mankan
Absolut! Finns åtminstone tre micro- rum i huset. Borde finnas plats i kylskåp också om det behövs.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av kraftman »

Det står ju att det är en ITC-turnering och enligt ITC så ska allt vara basat och målat i minst 3 färger..

Det är väl standard !? Vad är problemet ? Så svårt kan det väl inte vara att få dit tre färger..?

Det är väl inte kul att möta omålade modeller.

SilentOrch
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2010, 11:59

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av SilentOrch »

Ordningsfråga:
För en som jag som hittills inte haft äran att spela turnering hos er har lite svårt att veta var jag ska bege mig på lördag.
Att hitta till universitetet borde inte vara några större problem, men det kanske finns fler hus? Den mest lämpade/närmaste parkeringen etc etc?


/Mankan

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Yabob »

Universitetet är ju ungefär en kilometer på längden, så det kan ju ta en stund om man ska leta runt utan karta.

Så här har vi en karta över var vi är.

https://www.google.se/maps/place/C-huse ... d15.578711

Närmsta parkeringen ligger precis vid ingången vi använder. Den är inte så stor dock. Vill du använda den åker du in Studievägen.

Skulle det vara fullt där finns det en större parkering om du åker in vid Hans Meijers väg.

Senast jag kollade så var dessa parkeringar gratis under helger. Men läs alltid skyltarna så klart. :)

Sen finns det även en parkering i slutet av Stratomtavägen, men där kan det vara betalparkering även under helger.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Aouto »

Då sägar vi så här: Det är målnings krav (3 färger och bassning) sam att WYSIWIG gäller.


I övrigt har jag inte fått in någon lista från varken Robert eler Alexander så dessa två spelare stryks från anmälnings listan. Jag har varit tillräkligt tillmötesgående nu. När man får anmäla sig sent men inte skickar in en lista så moste jag tyvär dra ett sträck.(inget personligt) Vi hoppas att få se dessa herrar på en annan turnering framöver och dom är fortsatt hjärtligt vällkomna på våra turneringar.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Stefan-RT »

Aouto skrev:Då sägar vi så här: Det är målnings krav (3 färger och bassning) sam att WYSIWIG gäller.


I övrigt har jag inte fått in någon lista från varken Robert eler Alexander så dessa två spelare stryks från anmälnings listan. Jag har varit tillräkligt tillmötesgående nu. När man får anmäla sig sent men inte skickar in en lista så moste jag tyvär dra ett sträck.(inget personligt) Vi hoppas att få se dessa herrar på en annan turnering framöver och dom är fortsatt hjärtligt vällkomna på våra turneringar.
Bra :)

Niklas malmborg
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 sep 2017, 20:47

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Niklas malmborg »

kom just på att fråga .. kör vi beta regler på character targetting eller är chapter approved "character army" targetting helvetet ett faktum?

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av kraftman »


senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av senberg »

Niklas malmborg skrev:kom just på att fråga .. kör vi beta regler på character targetting eller är chapter approved "character army" targetting helvetet ett faktum?
Nej, absolut inte. Den här turneringen kör regler/codexar/indexar/FAQer släpta innan 17/12. Dom reglerna kommer kanske i någon form i mars. Samma sak om ITC börjar använda dom, den ändringen gjordes efter 17/12 så inte i denna turnering.

Dom påverkar listbyggandet och spelandet mycket, och det är inte läge att börja bygga nya listor och måla upp hela arméer inatt :)

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Stefan-RT »

Niklas malmborg skrev:kom just på att fråga .. kör vi beta regler på character targetting eller är chapter approved "character army" targetting helvetet ett faktum?
Vad är det här "targetting Charater helvetet" för nått? :?:

Skriv svar