LBK Tour VIII, 11e December 2011

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Yautja

Re: LBK Tour VIII, 11e December 2011

Inlägg av Yautja »

Nu är ännu en rafflande LBK Tour avgjord och vi säger grattis till Mikael Nordbakken till sin första (?) stora vinst. Välförtjänt och stabilt spelat (hans lista hade Swens Seal of Approval innan turneringen). I en chockerande sista match lyckas Fredrik Eriksson ta maxpoäng, segla upp på delad andraplats med Per Svensson och knuffa ner honom med komp tiebreakern. Per Svensson var den enda som vågade på sig att spela med en komp 3 lista.

1 Mikael Nordbakken, Space Marines
2 Fredrik Eriksson, Blood Angels
3 Per Svensson, Blood Angels
4 Joakim Blom, Grey Knights
5 Jonas Pärssi, Blood Angels
6 Johan Norrman, Grey Knights
7 Christoffer Andersson, Grey Knights
8 Rikard Tröger, Grey Knights
9 Per Anton Wallander, Necrons
10 Jonatan Ross, Chaos Space Marines
11 Swen Österberg, Dark Eldar
12 Clara Jacobsson, Dark Eldar
13 Frans Bergqvist, Blood Angels
14 Arthur Tomas, Space Wolves
15 Gustav Leidstedt, Imperial Guard
16 Peter Edvardson, Blood Angels

Och grattis Per Anton Wallander som bästa icke marine spelare på 9e plats, tack och välkomna tillbaka!
Lämna gärna synpunkter på missions och upplägg.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Mycket Power Armour blev det. Hela 75% faktiskt.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Tyckte att allt funkade bra. Bra missions och kompen funkade ok speciellt när den blev thighbrraker(även om jag egentligen föredrar hårdast motstånd). Tråkigt att PS lista blev komp knullad bara.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Var en kul turnering! Härligt att få testa robotarna live för första gången, verkligen börjat fatta lite mer hur man ska bära sig åt med dem.

Ang missions tycker jag det är ett bra upplägg, konkreta missions och inga VPs. Lite skeptisk till att KPs är med i varje match, känns som det missgynnar vissa typer av listor mer än andra, och att få det i varje match som missgynnad lista kan jag tänka mig blir lite tråkigt. Borde iallafall slänga in 1-2 missions där 3e uppdraget är något annorlunda till defcon.

Sen begriper jag inte varför secondary objective i första missionet inkluderar HQ Dedicated transports? Jag ser bara orättvisor med detta, finns det någon baktanke eller är det taget ur luften?
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Skriv svar