Katarsis skrev:Är det inte lite slött att skylla på att regelpacket redan är släppt när kommentaren dessutom kom ett flertal timmar innan posten editerades?
Här var jag tvungen att läsa några gången innan jag förståd vad du menade men sen släppte poletten att jag skrev "3.5 timmar försent, men nu är Tournament Packet släppt." jag antar att det är det du syftar på?
Det jag menar är att tournamentpacket skulle vara släppt på tisdagen men släpptes 3.5 timmar in på onsdagen, alltså 3.5 timmar försent.
Katarsis skrev:Dessutom måste man väll kunna vara lite flexibel med sina regler, alla kanske inte läster förhandsinformationen utan tror att de kan påverka den när officiell information kommer upp.
Feedbacken har påverkat väldigt mycket, finaliseringen av hela regelpacket var inte färdigt förrens jag exporterade den som pdf 3 timmar och 25 minuter in på Onsdagen. Mindre fokus på MSU, inte lika våldsamt nödvändigt med troops, Utformningen av "Occupation" delen (att inte "favoritsera" MSU), komppåverkan, kill point inverkan och skalan på poängen har alla blivit ändrade efter feedback i den här tråden. Det senaste var att Kill Points skulle spela mer roll som om jag inte misstänker kom sent igår natt.
Däremot kan naturligtvist inte alla få som dom vill och i slutänden ämnar jag att ha ett system som dels uppfyller grundvisionen jag skrev i originalposten (som kanske editerats bort nu när allt är släppts) och dels är enkelt och roligt att spela och balanserat.
Grundsystemet utformades efter feedback från ris & ros från förra året och ändringar gjordes in i det sista efter Feedback, jag vet inte hur mer flexibel man kan vara.
Jag vet inte om jag håller med hur långt man ska kunna påverka, menar du med "alla kanske inte läster förhandsinformationen utan tror att de kan påverka den när officiell information kommer upp." att göra ändringar i Tournament packet efter det släppts? Isf blir ju det tournamnet packet förhandsinformation i sig. Nånstans måste man ha en finalversion och det är bara typ två och en halv vecka kvar tills DefCon. Men vi var sena i år, se svaret under. Det håller jag med om och hoppas kunna vara klarare på informationen tills nästa år.
Katarsis skrev:När man dessutom måste betala långt innan informationen kom upp för att vara garanterad plats tycker jag verkligen att det är på sin plats med lite flexibilitet.
Detta håller jag dock med om, vi var överlagt väldigt sena med DefCon i år och det är min ambition att ha en komplett första utkast till hela systemet samtidigt som DefCon utannonseras för feedback och ett färdigt tills dess att anmälningarna öppnar nästa år.