DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: DefCon

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Tue stavar sitt namn med e och han spelar oftast DH...
Du är så dryyyg PEEEEEEEE(ä)R

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Finns Ignore User på detta forum?

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

En tanke varför kör man med vp? Det går ju lite emot spelbalansen som GW byggt in i 40k eller??? speciellt när man kör objektiv också. Skulle man inte kunna kombinera objektiven scenariona med kp??? tex på senario Pitched: att man får ett poäng för istället för 100vp när man håller objektiven. och den som har mest poäng i slutet får 5p i turneringen blir det lika fårm man 2. Eller om det ska vara 6 och 3. Sedan kan man få samma poäng för den som tog mest kp. eller om man ska få lite mindre för kp bara för att lägga vikten på scenariot. Detta hade gjort att metagamet skulle vara mer likt det som GW skapat pluss om man låg på 10 eller 12 som max poäng så skulle kompen spela mer roll då hade de 10p i skillnad som det är mellan 5 och 15 spelat större roll. Vilket hade gjort att man tjänar mer på en snäll lista.

Bara en tanke vet inte om det skulle bli för omständligt att modifiera missionsen men själv tror jag att det hade blivit en bättre turnering. Är dock ny i turneringsvärden och har bara spelat i denna editionen av 40k så om ni tycket att de gamla systemet med vp är bättre så är inte jag den som ska säga att det är fel då jag aldrig spelat 40k med vp.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Anledning är nog främst att KP i ganska stor utsträckning suger, åtminstone enligt de flesta turneringsaktiva svenskar.

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Drones som hoppar av sin Devilfish = 1kp

Full squad med Grey knight terminators = 1kp

...doh :x
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag har läst lite olika bud om det här, så hur kommer det funka med kompen? Kommer den att läggas på efteråt som en klumpsumma eller kommer den påverka resultatet i varje match (och isåfall hur)?

sourpus

Inlägg av sourpus »

kompdiff/2.
i kombination med att RT-mall-kompen delas med 5, gör att kompen spelar försvinnande liten roll.

EDIT: såvida de inte ändrat sig den senaste veckan.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Jony

Inlägg av Jony »

Kommer ni skriva någonstans ett bekräftelse på att man har betalat och så?
Tänkte bara så att man ser att pengarna har verkligen kommit fram så att man inte mister sin plats =)

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Åh, riktigt bra hotellerbjudande! Defcon-special på Best Western.
sourpus skrev:kompdiff/2.
i kombination med att RT-mall-kompen delas med 5, gör att kompen spelar försvinnande liten roll.

EDIT: såvida de inte ändrat sig den senaste veckan.
I diskussionen på DefCon 40k-sidan svarar Frans Bergqvist "Det kommer bli kompdiff/2 efter varje match som det ser ut som nu…"
Någon som har mer information?
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Magnus

Inlägg av Magnus »

Kommer kompdiff/2 avrundas upp eller ner?
Hur gjordes det på SydCon?
:)

Skriv svar