DefCon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Maqisad
Inlägg: 82
Blev medlem: 27 jun 2009, 09:04
Ort: Strängnäs

Re: DefCon

Inlägg av Maqisad »

Förmodligen är jag bara trög men jag har försökt klura ut vad ni bestämt om kompen. På hemsidan är det ganska klart hur komp. ska räknas ut och hur man får fram TK men inte hur TK kommer att användas?

Blir det ett tillägg av TK skillanden efter varje match till TP eller kommer det TK skillnad omvandlas till VP eller hur är det tänkt?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: DefCon

Inlägg av Jocke Rapp »

Missions har blivit bättre nu, härligt! Bra att ni tog med mitt förslag om maxgräns på mängden VP från missions också, nu när man kan få mer från dom. Insåg dock själv nu att det borde vara mellanskillnaden i VP som mest kan bli 1200.

Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 1200 så ska spelare A få 200 i VP-skillnad.
Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 0 så ska spelare A bara få 1200 i VP-skillnad.

Annars kan det nog bli tokigt, eller?

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: DefCon

Inlägg av egge »

Jocke Rapp skrev:Missions har blivit bättre nu, härligt! Bra att ni tog med mitt förslag om maxgräns på mängden VP från missions också, nu när man kan få mer från dom. Insåg dock själv nu att det borde vara mellanskillnaden i VP som mest kan bli 1200.

Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 1200 så ska spelare A få 200 i VP-skillnad.
Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 0 så ska spelare A bara få 1200 i VP-skillnad.

Annars kan det nog bli tokigt, eller?
Kan det inte snarare bli intressant då man har en gräns när det är meningsfullt att ta VP från missions och när det är bättre att satsa mer på att motståndaren inte skall klara av att ta mission VP? Jag menar att om man vet att 1200 är gränsen så blir istället hindra motståndaren prio än att ta fler objektiv.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Re: DefCon

Inlägg av xdanskx »

Jocke Rapp skrev:Missions har blivit bättre nu, härligt! Bra att ni tog med mitt förslag om maxgräns på mängden VP från missions också, nu när man kan få mer från dom. Insåg dock själv nu att det borde vara mellanskillnaden i VP som mest kan bli 1200.

Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 1200 så ska spelare A få 200 i VP-skillnad.
Om spelare A får 1400 från missions och spelare B får 0 så ska spelare A bara få 1200 i VP-skillnad.

Annars kan det nog bli tokigt, eller?
ja, det borde vara mellanskillnaden.

skriver det på min mentala lilla lapp
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: DefCon

Inlägg av speedfreek »

Var finns det detaljinfo?
När börjar och slutar det?

Är jag i rätt tråd? På hemsidan står det ingenting...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: DefCon

Inlägg av Gonka Koff »

Det gör det ju visst. Kolla på fliken "om DefCon" så finns det schema mm.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Magnus
Inlägg: 253
Blev medlem: 01 apr 2009, 22:08

Re: DefCon

Inlägg av Magnus »

Det har varit mycket snack hit och dit så jag skulle gärna vilja veta hur komp-systemet och VP-systemet kommer att fungera så att man kan göra klart sin lista (tex kommer ni att avrunda kompdiff/2 upp eller ner?).
:)

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: DefCon

Inlägg av Simon Talltorp »

som jag har förstått det så kommer det att spikas efter lördagens turnering (pre-defcon) som är en testrun dels av terräng och dels av regler, komp, påverkan av komp och så vidare.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: DefCon

Inlägg av theWatchman »

Simon Talltorp skrev:som jag har förstått det så kommer det att spikas efter lördagens turnering (pre-defcon) som är en testrun dels av terräng och dels av regler, komp, påverkan av komp och så vidare.
Antar du menar söndagens tunering...

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: DefCon

Inlägg av Simon Talltorp »

jag kommer spela mina tre matcher på lördag för att kunna gå runt på söndag och titta på när alla andra spelar :-P
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Skriv svar