Anmälda til LinCon 2010

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av DHettNeck »

Trevligt att ha en riktig plats nu (speciellt eftersom jag och clara redan har betalt).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av Stormshadow »

xdanskx skrev:enklast, har jag alltid tyckt, är att betala på plats, orka internet....
Då är det ju mycket elackt som det är nu. Går man in på linCons sida ser det ut som att det fins 17 plattser kvar i turneringen. Det står ingenting om att om man på LinCons sidan köper en platts får man i allafall inte vara med och spela.

Jag anser mig själv blivigt lurad och tycker att ni ska ta bort 40K anmälningen från LinCons sida så att 17 personer till slipper bli lurade.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av Nefrums »

lincons hemsida suger..

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av cadelin »

mange
ta kontakt med elimää angående detta jag tror inte dansk kan göra nåt direkt. Han heter juh sir spamalot på lbkforumet
Att dom sedan har ett sysytem som är så dåligt att baby jesus cries är dessutom helt riktigt

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av Yabob »

Det står ju trots allt i beskrivningen för inträdet att det inte är säkert att man får plats i allt man anmäler sig till.

Tyvärr visar sig ju en rejäl brist i det nya systemet här, iom att man inte kan anmäla sig på hemsidan utan att betala. Det skulle vara bättre om anmälning enbart gjordes till arrangören och hemsidan bara var till för de som vill betala den vägen (och anmäla sig till konventet).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

sourpus
Inlägg: 244
Blev medlem: 07 jul 2009, 10:04

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av sourpus »

sacre bleu.. :evil: tvungen att avanmäla mig, Björn Svanholm RT.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

ScwesterN
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 apr 2010, 18:00

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av ScwesterN »

Hallå
Det här är inte ok. Anmälde mig via webshopen på LinCon´s hemsida för flera veckor sedan, enligt den sidan fanns det då 28 platser kvar till turneringen, döm om min förvåning när jag nu är placerad som reserv, hur gick detta till???
Det nya anmälningssystemet har varit katastrofalt i år. Inget tycks ha fungerat.
Jag och mina polare har bokat resa, åker 20 mil åt varje håll, först båt och sedan bil, en resa till en kostnad av 1900:- och nu får jag veta att jag inte ens får vara med, trots att det fanns dessa 28 platser kvar när jag anmälde mig. Hur gick detta till???? och ännu viktigare hur tänker ni lösa det?
Jakob Magnusson

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av Snot »

ScwesterN skrev:Hallå
Det här är inte ok. Anmälde mig via webshopen på LinCon´s hemsida för flera veckor sedan, enligt den sidan fanns det då 28 platser kvar till turneringen, döm om min förvåning när jag nu är placerad som reserv, hur gick detta till???
Det nya anmälningssystemet har varit katastrofalt i år. Inget tycks ha fungerat.
Jag och mina polare har bokat resa, åker 20 mil åt varje håll, först båt och sedan bil, en resa till en kostnad av 1900:- och nu får jag veta att jag inte ens får vara med, trots att det fanns dessa 28 platser kvar när jag anmälde mig. Hur gick detta till???? och ännu viktigare hur tänker ni lösa det?
Jakob Magnusson
Som tidigare nämnt i tråden så finns klausulen
Yabob skrev:Det står ju trots allt i beskrivningen för inträdet att det inte är säkert att man får plats i allt man anmäler sig till.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av Zurken »

ScwesterN skrev:Hallå
Det här är inte ok. Anmälde mig via webshopen på LinCon´s hemsida för flera veckor sedan, enligt den sidan fanns det då 28 platser kvar till turneringen, döm om min förvåning när jag nu är placerad som reserv, hur gick detta till???
Det nya anmälningssystemet har varit katastrofalt i år. Inget tycks ha fungerat.
Jag och mina polare har bokat resa, åker 20 mil åt varje håll, först båt och sedan bil, en resa till en kostnad av 1900:- och nu får jag veta att jag inte ens får vara med, trots att det fanns dessa 28 platser kvar när jag anmälde mig. Hur gick detta till???? och ännu viktigare hur tänker ni lösa det?
Jakob Magnusson
Oftast vid konvent så gäller det att anmäla sig till arrangörerna direkt först och inte förän efter det via konventet. Att anmäla sig till konventet är bara för att konventet ska veta hur mycket man ska betala. Väldigt synd om du inte kommer med, men jag tror att du ändå har en hyfsad chans att komma med ändå om du åker dit. Det är nog många reserver över dig som hoppar och sen är det väl alltid en 10-15% som av de anmälda som hoppar av.
Alexander Merinen

ScwesterN
Inlägg: 7
Blev medlem: 29 apr 2010, 18:00

Re: Anmälda til LinCon 2010

Inlägg av ScwesterN »

Snot skrev:
ScwesterN skrev:Hallå
Det här är inte ok. Anmälde mig via webshopen på LinCon´s hemsida för flera veckor sedan, enligt den sidan fanns det då 28 platser kvar till turneringen, döm om min förvåning när jag nu är placerad som reserv, hur gick detta till???
Det nya anmälningssystemet har varit katastrofalt i år. Inget tycks ha fungerat.
Jag och mina polare har bokat resa, åker 20 mil åt varje håll, först båt och sedan bil, en resa till en kostnad av 1900:- och nu får jag veta att jag inte ens får vara med, trots att det fanns dessa 28 platser kvar när jag anmälde mig. Hur gick detta till???? och ännu viktigare hur tänker ni lösa det?
Jakob Magnusson
Som tidigare nämnt i tråden så finns klausulen
Yabob skrev:Det står ju trots allt i beskrivningen för inträdet att det inte är säkert att man får plats i allt man anmäler sig till.

Var då??? Kolla länken.
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=3483047
16 platser kvar nu... eller hur. Ändlöst kasst system. Fullkomligt blåst känner man sig och jag tycks inte vara ensam... Skall jag spendera alla mina pengar på resa, inträde OCH anmälningsavgift till en tävling jag tydligen inte ens får vara med i. Det är kul på LinCon men inte SÅ kul...

Skriv svar