40k under påsken, eller inte?

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Vill ni att 40k ska fortsätta vara en del av Gothcon?

Ja!
17
24%
Nej!
43
60%
Kvittar...
12
17%
 
Antal röster: 72

troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av troligt »

Hej!

Man hinner knappt ta del av övriga arrangemang på GothCon som det är, så personligen känner jag inte det som att jag åker på GothCon, utan jag åker för att spela 40K i GBG i påsk.

Jag ser hellre att 40K är en egen turnering, då kan pengarna som vi betalar enkom gå till att göra just den till en bra turnering, eftersom vi ändå inte hinner med att göra annat.

Sedan om det skall vara i påsk eller inte är svårt. Det är skönt med extra lediga dagar så man kan vila lite innan man sätts i arbete igen, men samtidigt har man fått flera pikar av fru och släkt att man åker till GBG för att leka med plastgubbar över påsk, så jag vet inte :)

Jag kommer nog vara med oavsett vilken helg den ligger på (förutom om det krockar med LinCon då), men jag lägger ner min röst kring påsk eller inte påsk.

// Danne

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av Trulsante »

Som småbarnsfar kan jag instämma i kören att GothCon+påsk+spel kan man se sig om i stjärnorna efter. Jag vill hellre spendera påsk med trotsiga barn, godis och sill :)

Jag ser väldigt gärna att man flyttar ut 40k från gothcon då man betalar för ett konvent som inte behandlar oss jättebäst eller som man hinner besöka som betalande deltagare.

Lägger hellre 500:- på en turnering än ett konvent.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av Bronson »

Jag lägger gladeligen 500:- på en schysst och seriös turnering (där det finns tillgång till kaffe såklart) än på GothCon. Röstade utan att tveka på att bryta sig loss från GothCon.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av RUNE »

För mig fungerar påsken men hade inte varit främmande för att flytta speldatumen. Jag hinner inte göra något annat på Gothcon än att spela 40K så jag känner inga närmre band med det arrangemanget. Och med tanke på att där inte riktigt är den markservice jag förväntar mig på ett konvent så... Tar också hellre en 500 kr Warhammer 40K turnering än ett konvent. Även om det innebär problem med sovsalar och liknande.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av keiko76 »

Har själv småbarn och skulle vilja fira Påsk med familjen.

Detta var mitt första Gothcon och jag är av den åsikten att vi behöver ta ett samtal med Gothcon och ställa vissa krav, det vore synd att påverka konventet ekonomiskt negativt då vi tillsammans med fantasy är deras största inkomstkälla.
Vi på Gast ska se hur vi bäst kan lösa detta för att möta alla parter i deras önskemål.

Vi håller er uppdaterade.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av Papa D »

Småbarns pappa... iofs 10 och 8 så snart vill dom väl åka med men påsken e dålig för mig - därför nej. Inte säker att jag skulle åka i allafall för jag har subkomp aversion men nu kan jag garanterat inte åka iaf.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
frgil
Inlägg: 40
Blev medlem: 20 okt 2011, 07:33

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av frgil »

Skulle vara kul och ha möjlighet att spela andra spel på GothCon.
En större vårturnering i Göteborg skulle vara bättre och kanske en liten endagars 40k turnering på GothCon.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: 40k under påsken, eller inte?

Inlägg av Neth_Oni »

snacka om necropost :P

Skriv svar