Preliminära missions GC 2014
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Preliminära missions GC 2014
Hammer and Anvil är en riktigt bra deployment. Däremot kräver det att missionet är bra skrivet också så folk inte bara kan ställa sig längst bak och panga.
Hammer and anvil där man måste röra sig framåt är sjukt nice!
Hammer and anvil där man måste röra sig framåt är sjukt nice!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Preliminära missions GC 2014
Det stora problemet ligger nog i de 60+ borden vi ska ha. Det kommer bli extremt få bord där man kommer åt båda kortsidor och några där man kommer åt ena. Men majoritet lär säkerligen vara bord där man inte kommer åt någon sida. Tänk på din rygg, välj spearhead
(Väldigt bra att ni kommer med åsikter dock, vi tar till oss allt)
(Väldigt bra att ni kommer med åsikter dock, vi tar till oss allt)
Re: Preliminära missions GC 2014
Det dog ut rätt snabbt med kommentarer här? Jag tar det som att på det stora hela verkar det ok?
(Vi ska speltesta lite mer på GAST för att känna av också, något ni också gärna får göra och komma med feedback)
(Vi ska speltesta lite mer på GAST för att känna av också, något ni också gärna får göra och komma med feedback)
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: Preliminära missions GC 2014
Saknar tactical decision
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Re: Preliminära missions GC 2014
Uppdrag 3:
Primärt Assassination
Välj 2 enheter hemligt innan några tärningar slås, visa efter Sieze
Enhetern är värda Game Turn x1 Ger Max 8 VP.
Ogillar denna. Känns lite väl skum och kan vara lite jobbig att hålla reda på.
Uppdrag 5:
Primärt, Table Quaters 4 VP Styck (Hålls med en scoring som har sin majoritet i den quartern, ingen av motståndarens denial units i samma quarter) Max 12 VP minus möjliga VP från fiendens Heavy Support)
Sekundärt. Närmast mitten när matchen är slut. 4 VP (Dvs den med en icke flyende scoring närmast mitten, går att denya med en denial unit närmare mitten än någon scoring enhet)
Vanligvis vill man ha något som inte riktigt har synergier som om man skall hålla mitten så kan det finna objektiv längs kanterna eller att man skall hålla en flank (linebreaker fast på sidan och då inom 6"). Sådana saker gör det svårare. Här är det riktigt bra att hålla mitten dels då man klarar sekundära uppdraget men också då man lättare når alla quarters från mitten. Lite tveksam till detta även om ni försöker balansera det med linebreaker 2p
Uppdrag 6:
Lite samma grej som med 5:an. Inte lika illa så det funkar nog men åt samma håll.
Annars ser det väldans bra ut!
/P
Primärt Assassination
Välj 2 enheter hemligt innan några tärningar slås, visa efter Sieze
Enhetern är värda Game Turn x1 Ger Max 8 VP.
Ogillar denna. Känns lite väl skum och kan vara lite jobbig att hålla reda på.
Uppdrag 5:
Primärt, Table Quaters 4 VP Styck (Hålls med en scoring som har sin majoritet i den quartern, ingen av motståndarens denial units i samma quarter) Max 12 VP minus möjliga VP från fiendens Heavy Support)
Sekundärt. Närmast mitten när matchen är slut. 4 VP (Dvs den med en icke flyende scoring närmast mitten, går att denya med en denial unit närmare mitten än någon scoring enhet)
Vanligvis vill man ha något som inte riktigt har synergier som om man skall hålla mitten så kan det finna objektiv längs kanterna eller att man skall hålla en flank (linebreaker fast på sidan och då inom 6"). Sådana saker gör det svårare. Här är det riktigt bra att hålla mitten dels då man klarar sekundära uppdraget men också då man lättare når alla quarters från mitten. Lite tveksam till detta även om ni försöker balansera det med linebreaker 2p
Uppdrag 6:
Lite samma grej som med 5:an. Inte lika illa så det funkar nog men åt samma håll.
Annars ser det väldans bra ut!
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Preliminära missions GC 2014
Fast vara närmast mitten blir ju svårt om man ska hålla en quarter iom att 12" från mitten inte är någon quarter. Blir ju lite som en 5e quarter men hålla kanter är knappast dåligt heller då man kan hogga kanten och hålla sig på gränsen mellan 2 quarters samtidigt.
Hur skulle vi ändra Assasination missionet/ersätta det? Förslag är aldrig fel.
Hur skulle vi ändra Assasination missionet/ersätta det? Förslag är aldrig fel.
Re: Preliminära missions GC 2014
Flytta sig 12" eller oftast aningens mindre är sällan ett problem. Att ligga i mitten med armén är riktigt bra för bordskontrollen och det är denna kombo jag ifrågasätter lite. Men visst det kanske behövs ett sådant missions för att gynna en viss armetyp.LillePer skrev:Fast vara närmast mitten blir ju svårt om man ska hålla en quarter iom att 12" från mitten inte är någon quarter. Blir ju lite som en 5e quarter men hålla kanter är knappast dåligt heller då man kan hogga kanten och hålla sig på gränsen mellan 2 quarters samtidigt.
Hmm skall tänka lite...Hur skulle vi ändra Assasination missionet/ersätta det? Förslag är aldrig fel.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Preliminära missions GC 2014
Förslag till assassination: välj ut 2 enheter, som om du dödar dom är värda 2 vp per 100 points som enheten kostar. Enheter som inte är på planen när matchen är slut räknas som förstörda. Maxad som första assassination förslaget
0-99 pts = 0 vp.
100-199 = 2 vp
200-299 = 4 vp osv
0-99 pts = 0 vp.
100-199 = 2 vp
200-299 = 4 vp osv
Re: Preliminära missions GC 2014
Mina förslag är att ge First Blood till bägge parter (under Game Turn 1), samt att tona ner Assasination i mission #3 genom att göra följande;
Välj ut 2 enheter (som inte får vara en Warlord);
0-99 pts = 0 VP.
100-199 pts = 2 VP.
200+ pts = 3 VP.
Samt +1 VP per enhet av ovan som dödas tidigast runda 4. Detta ovan kan ge max 8 VP (3+3+1+1).
Då kan du välja 2 simpla saker att döda runda 4 eller senare för totalt 2 VP, eller välja två hårda saker och döda dem runda 4 eller senare för totalt 8VP eller varianter mitt emellan, vilket torde ge ett roligt spel.
// Daniel
Välj ut 2 enheter (som inte får vara en Warlord);
0-99 pts = 0 VP.
100-199 pts = 2 VP.
200+ pts = 3 VP.
Samt +1 VP per enhet av ovan som dödas tidigast runda 4. Detta ovan kan ge max 8 VP (3+3+1+1).
Då kan du välja 2 simpla saker att döda runda 4 eller senare för totalt 2 VP, eller välja två hårda saker och döda dem runda 4 eller senare för totalt 8VP eller varianter mitt emellan, vilket torde ge ett roligt spel.
// Daniel
Re: Preliminära missions GC 2014
Vi skall testa och räkna på det. Dock taskigt om du möter någon med inga enheter över 200 poäng.