Utvärdering

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

GLinus
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 nov 2008, 10:09
Ort: Gamlestaden

Re: Utvärdering

Inlägg av GLinus »

Hylander skrev:Att få några bord från GAST hade varit toppen. Det ger ju mer terräng på de redan befintliga.
We aim to please... eller hur det nu var.

Men allvarligt talat så skulle vi inte ha några problem med att ordna några bord till turneringen. Vi lånade tidigare ut en del terräng till Gothcon, men det föll nog bort i och med nya arrangörer etc.

Vi hjälper gärna till, det är bara att fråga.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Utvärdering

Inlägg av benmannen »

Som en gammal WFB räv så måste jag säga att jag verkligen gillade 40k på GothCon.

Runt 400kr är inte illa för att få spela 6 eller 7 matcher i centrala Göteborg, vill man få ut mer av GothCon så får man väl åka ner en dag tidigare och hänga innan 40k turneringen drar igång. Jag funderar på det till nästa år.

Jag tycker kompsystemet funkade utmärkt. Det kommer aldrig bli 100% rättvist med subjektiv komp men det spelar ingen roll. Man är medveten om det när man anmäler sig till GothCon, turneringen är arrangörernas baby. De bestämmer riktlinjerna, sen är det upp till deltagarna att anmäla sig eller inte. Lyssna inte på kompkrav, sånt bara likriktar turneringar och det är inget bra för hobbyn. Stick ut med roliga scenarion och kompupplägg.

Det enda jag tyckte var lite skumt var den 7e rundan för topp 16, den skulle ju alla kunna ha fått spela egentligen. Det kändes som om att få stannade och kollade på matcherna, så åskådaraspekten försvann... Men det kanske är en sak till som gör GothCon unikt :)

Så jag tycker:

Ändra ingenting, förutom att kanske överväga att köra 7 rundor rakt av för alla.

Tack för en kanonhelg, jag hade det mycket trevligt trots tokförkylning. Tack till mina motståndare som alla bjöd på roliga matcher!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Utvärdering

Inlägg av egge »

Ändra ingenting, förutom att kanske överväga att köra 7 rundor rakt av för alla.
För mig som hade bord med var det sjukt skönt att kunna packa ned borden och vara hemma efter 6 timmars rännande istället för 7. Jag tror det är arrangörs-aspekten är det viktigaste med att kunna packa ned 52 utav 60 bord och ha en gigantisk yta som kan städas under tiden sista matchen går som avgör att endast topp 16 spelade.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Utvärdering

Inlägg av HeadWar »

Delvis är det nog tradition, men som Egge säger så har det även fördelen att arrangörerna (Jimmy, eftersom han noobade sig och inte fick vara med i Topp 16 ;)) kan börja plocka ihop medan sista omgången går, och de föreningar som har tagit med sig bord och terräng från långt bort kan komma iväg hemåt direkt efter sista matchen istället för att då börja plocka ihop sina grejer.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering

Inlägg av Hylander »

Som Jon Och Egge säger. Vi tjänar enormt med tid på att bara köra top 16 när det kommer till att packa ihop.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Utvärdering

Inlägg av speedfreek »

6 matcher för alla var jättebra.

Glöm allt jag sagt om att pass är nice.

Detta var det bästa GothCon-arret jag varit med och spelat på.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering

Inlägg av Hylander »

speedfreek skrev:6 matcher för alla var jättebra.

Glöm allt jag sagt om att pass är nice.

Detta var det bästa GothCon-arret jag varit med och spelat på.
Speciellt som det blev en Pär final i sista. Ruggigt najs att sätta såpass mycket på spel i sista ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar