Sida 1 av 2

Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 05 apr 2015, 17:16
av LillePer
All sorts feedback tas gärna emot här.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 05 apr 2015, 18:14
av Excessus
Missions var ju överlag roliga, men missionet med assassination kändes lite obalanserat i mina ögon. I många arméer får man med karaktärer i varje enhet i grund, men t.ex. listan jag mötte hade endast två stycken totalt...

Jag hade rätt svårt att förutse vilken karaktär han hade valt, medan han hade extremt lätt att lista ut vilken karaktär jag skulle döda.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 00:05
av Land_Raider
I assasinate är det sjukt svårt att döda det du Vill döda exakt när du själv vill göra det. Ibland är det inte ens du själv som påverkar det beroende på ex ev reservslag osv.
Därför känns 4 poäng för detta otroligt svåra mission inte som ett övertramp i min bok.

I övrigt hade jag inget att klaga på. Kanske att stå 12" från kanten kan senareläggas till runda 4 istället då det kändes lätt att klara

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 09:11
av Flogger
Tyckte missions överlag var väldigt bra.

Kameramissionet var riktigt roligt! Skoj att kunna förvandla sina horrors till en lord of change utan att ge bort kill points då jag kunde gömma dem från kameran. Lägger in ett extra tankeelement.

Hålla flanker-missionet var lite väl enkelt. Tycker det kan vara 6" eller till och med 4" från kanterna så man verkligen måste ut hela vägen. 12" är väldigt långt.

Annars känns det som de flesta var väldigt vettiga :)

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 10:59
av Excessus
Flogger skrev:Hålla flanker-missionet var lite väl enkelt. Tycker det kan vara 6" eller till och med 4" från kanterna så man verkligen måste ut hela vägen. 12" är väldigt långt.
Kan tänka mig med 21 screamers och en hel armé som har DS att du tyckte det var väldigt enkelt... ;)

12" kändes lagom imho, då man kunde få plats med större fordon där som min Sicaran eller en Land Raider...och folk som inte har så snabba enheter kan få plats med en figur helt inom de 12" som behövdes utan att behöva offra en hel enhet på att eventuellt stå borta från actionen.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 12:09
av Kerrai
Missions överlag var riktigt bra.

Som några påpekat var assassin uppdraget lite väl svårt. Och även om kamerateam uppdraget var kul så var det vissa bräden som var som en golfbana och man hade
ingen möjlighet att gömma sig / denya kill points. Men det hör väl mer till terräng än själva uppdraget.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 15:53
av Gmats
Kamera teamet jättebra, man kanske skulle lägga extra poäng biten i annat scenario( tänkte på objektiv poängen ).

Mycket bra att det fanns uppdrag som skall lösas vid en viss runda, kanske skulle ha sådana i runda 3 eller 4 i alla scenarionen, det gav en viss krydda till slagen.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 20:22
av RUNE
Bra varierande missions, jag gillade de verkligen.

Timed assasin var som sagt ett jäkla lotteri där man hade väldigt svårt att planera något sådan på förhand. Kanske 1 VP för dödad karaktär och +2 VP om man dödar honom i rätt runda hade varit bättre? (Eller någon variant därav).

Kamera-mannan var rolig men det blev inte så komplicerat på mitt bord. Man tryckte in honom i mitten på bordet och från där kunde han dokumentera allt i stort sett.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 06 apr 2015, 22:46
av max_elmgren
Asassinate kan ju vara som det varit förr, poäng för vilken runda du dödar den saken du ska döda. Dödar du den runda 1 får du bara 1 poäng osv.

Sista uppdraget verkade det bli väldigt stora poängskillnader i matcherna få var jämna. Många var 18-2 och uppåt. Förplacerade objektiv gör tactical objectives lite för lätta eller svåra. Man kan inte göra 'objective deny' på den bättre planhalvan t.ex. för att tvinga motspelaren stt välja mellan bättre terräng eller bättre möjlighet till objektiv. i övrigt var alla uppdrag bra. Och kompmallen blir ju bättre allt eftersom också.

Re: Feedback på missions Gothcon 2015

Postat: 07 apr 2015, 06:54
av refabricated
@Kameramission
En framtida tanke till kamera missionet kna vara att lägga in ngt sätt för motståndaren att påverka din kameraman.
- Man kan skjuta den, men snapfirar alltid. Träffar man / woundar efter save mm. (ge den t3 och 5++) så måste den göra en fallback. Eller ngt i den stilen. Samma effekt om man lyckas charga den. På så vis får man se till att skydda sina korrespondenter.
Nu handlade det BARA om att flytta framkillen till mitten av brädet, "high-fiva" det andra kamera teamet och tillsammans filma allt. Tycker spontant att kamera teamet inte tillförde ett dugg som det var nu. I matchen jag spelade så missade våra kamerateam tillsammans 1 killpoint. Kan tillägga att det var en blodig match mot kickern, så inget kuddkrig.

@"Hålla kanten"
Kände som väldigt lätta poäng, hade vatt bättre om det varit r4 som gällde och att man skall "toucha" ytterkanterna. Som det vart nu så behövde man bara sätta nån pryl i reserv...

@Assassination
Vansinnigt svårt att sia i gröten om vad som kommer dö där och då. Och vissa fall var det väldigt lätt. "Melta sergant i drop pod r1."
Kanske köra det som "döda bestämd karaktär i runda 'a' eller 'b' men inte r1-2." Dvs öka chansen att pricka rätt rundor och gör det mindre klokt att välja karaktärer i poddar.

@Mission 6
Kul att spela med fixerade objektiv igen!