Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Shinobi_8745
Inlägg: 90
Blev medlem: 07 jan 2013, 22:51

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Shinobi_8745 »

Hej.

Jag frågar åt min kompis angående turneringen. Jag vet inte om detta är rätt ställe angående ämnet, men jag provar ändå.

Han har nyss fått ett ok hemifrån att åka på GCXL, men han hade glömt att anmäla sig i förväg, och jag hade ingen koll på 40K turneringen eftersom jag själv ska spela 30K.

Finns det någon möjlighet ALLS att få en plats för honom? Om så, så skickar han en lista ASAP. Han skulle inte ha något emot poängavdrag och dylikt. Vi förstår självklart att det är fel från hans sida att inte ha koll, men det skadar inte att fråga hoppas jag.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av refabricated »

Shinobi_8745 skrev:Hej.

Jag frågar åt min kompis angående turneringen. Jag vet inte om detta är rätt ställe angående ämnet, men jag provar ändå.

Han har nyss fått ett ok hemifrån att åka på GCXL, men han hade glömt att anmäla sig i förväg, och jag hade ingen koll på 40K turneringen eftersom jag själv ska spela 30K.

Finns det någon möjlighet ALLS att få en plats för honom? Om så, så skickar han en lista ASAP. Han skulle inte ha något emot poängavdrag och dylikt. Vi förstår självklart att det är fel från hans sida att inte ha koll, men det skadar inte att fråga hoppas jag.
Jag gissar att det går att lösa, nu är jag ingen arrangör. Men PM:a Lilleper eller Joakim så löser det sig förhoppningsvis.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Enochia »

Om man spelar med dom nya tactical supremacy korten, men har ras specifika kort, byter man ut 11-16 mot ens rasspecifika eller inte?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av LillePer »

11-16 är alltid dina codex specifika, om du har några dvs. (Csm, nids osv saknar fortfarande)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:11-16 är alltid dina codex specifika, om du har några dvs. (Csm, nids osv saknar fortfarande)
Jag skulle säga att det inte är fallet om man spelar med supremacy leken dock. Det är en egen typ av kortlek.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av benmannen »

DHettNeck skrev:
LillePer skrev:11-16 är alltid dina codex specifika, om du har några dvs. (Csm, nids osv saknar fortfarande)
Jag skulle säga att det inte är fallet om man spelar med supremacy leken dock. Det är en egen typ av kortlek.
Jo. Det är så med den också. Det står uttryckligen i supremacyleken.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Iambroborn »

Fråga om målningskravet. Harvarit sjuk i en vecka nu samt haft skov med mitt Crohns så har fått ca 30% gjort av det jag tänkt. Jag kör generellt mörk armé med Iron Hands.

Skulle det räcka att basa färdigt alla modeller och plocka ut detaljer i metall? Pod och ev vehicles får metallgrundspray. Chipping medium. Highligt och slitagevädring?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av refabricated »

Känns som att det är nyttigt att reda utt detta tidigare snarare än senare :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Twinkle »

Iambroborn skrev:Skulle det räcka att basa färdigt alla modeller och plocka ut detaljer i metall? Pod och ev vehicles får metallgrundspray. Chipping medium. Highligt och slitagevädring?
Hoppas verkligen att inget av det jag markerat i fet stil behövs för att delta i en 40k turnering. Det är ju ett figurslagsspel och inte en målartävling.

Själv sker allt mitt 40K spelande nu med omålade figurer. Oh, the Horror, the Horror!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av LillePer »

Min och Jockes ruling angående korten gäller.

Angående målning så är väl praxis: All färg på rätt ställen, modellen får inte se omålad ut. Någon form av målad textur som basning.

Omålade figurer kommer inte få spelas med.

Skriv svar