Typ av PW

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Typ av PW

Inlägg av LillePer »

För att någon konstig människa kan ha olika modeller med olika vapen med sig och "opta" rätt vapen mot rätt motstånd. Vet inte vem som skulle göra det men...

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Typ av PW

Inlägg av Excessus »

pära skrev:Jag är kanske lite trög och har dålig koll på 6e men varför duger det inte bara med wysiwyg? (spelmässigt, för kompen fattar jag nu varför..)
Magneter...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Typ av PW

Inlägg av pära »

Är detta seriöst ett problem på turneringar? :?

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Typ av PW

Inlägg av fjugin »

Man skriver väl upp vilken utrustning man har har på sina modeller i armélistan. Är väl lika självklart att man skriver power AXE som att skriver lascannon istället för bara "heavy weapon" eller att manm skriver combi-melta, inte combi-weapon. Fattar inte problemet med att skiva upp utrustning på amrélistan..


Hittar föresten inget om wysiwyg på hemsidan, hur kinkigt är det med grantater? Eller bolter, ccw, BP på chaos maines/grey hunter?

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Typ av PW

Inlägg av pära »

Jag skulle inte göra en grej av det, ta en banan och sluta dryga dig. Nu köper man väl ett power weapon ospecificerat i codexen men man köper en lascanon eller combimelta specifikt. Jag reflekterade inte ytterligare utan förutsatte att folk körde wysiwyg och var ärliga.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Typ av PW

Inlägg av Mortarion »

pära skrev:Jag är kanske lite trög och har dålig koll på 6e men varför duger det inte bara med wysiwyg? (spelmässigt, för kompen fattar jag nu varför..)
För att man skall kunna se all utrustning när man kollar på motståndarens armélista. Sen skall den självfallet vara WYSIWYG när modellerna kommer fram också.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Typ av PW

Inlägg av L3go »

Mortarion skrev:Om man inte har skrivit upp typ av PW i den inskickade listan så kommer det att kompas efter den sort som ger sämst komp i listan. Alla otydligheter kompas till listans nackdel. I övrigt ger det inga minus.

I listan som ni har med er till turneringen skall det framgå. Gör det inte det blir det minuspoäng.
tydligt besked. tack och bock.

note to self: glöm inte detta nu. 8-)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Typ av PW

Inlägg av speedfreek »

Jag antar att GW inte skrivit turneringsregler som anger hur man ska göra, men är det verkligen 100% konsensus om att man inte får byta PW mellan bataljer?

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Typ av PW

Inlägg av Mortarion »

speedfreek skrev:Jag antar att GW inte skrivit turneringsregler som anger hur man ska göra, men är det verkligen 100% konsensus om att man inte får byta PW mellan bataljer?
På GothCon är det det. Du köper en sorts power weapon i listan.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: Typ av PW

Inlägg av katzenjammer »

Fan, har nästan säkert slarvat med att skriva ut vilken som är min ledare (motf) och vilken sorts forceweapon (swärd).
Flesh is a design fault

Skriv svar