Utvärdering Gothcon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av The Gretchin »

Excessus skrev:Så nästa år kan det ju sättas upp webcams över alla bord så alla omgångarna kan streamas live via TOKs system? :D
Yeah! :wub:
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Mag-El
Inlägg: 682
Blev medlem: 23 okt 2008, 15:02
Ort: Malmö

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Mag-El »

Excessus skrev:Folk är ju oförmögna att hålla tyst, även om ni säger till dem. Så bitvis var det lite otydligt från scenen under uppropet.
Jag vet, sjukt störigt. Varje gång de sa till någon, till och med namn, så började de ropa något tillbaka. Hyffs!! :?

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av PatrikW »

Det borde väl gå att fixa så man kan checka in på TOK sidan, på så sätt borde man iallafall få bort en stor andel av deltagarna så uppropet/informationen går snabbare.
Blir inte lika länge att sitta för de som inte kan vara tysta då heller ;)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Gonka Koff »

Jag älskar TOK-systemet där man kan följa rapporteringen live, dock tycker jag att det är irriterande svårt att hitta till sidan. Lägg till en länk från turneringens huvudsida eller nåt kanske?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av LillePer »

Det är ju alltid samma länk. Så lägg som favorit på din fån/dator?

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Silversixx »

Dante82 skrev:Jag har inget som helst problem med att betala 350 spänn för ett tre-dagars arrangemang. Jag tycker bara att de 40,000 kronorna plus merförsäljning i kioskerna som 40k spelarna genererar borde kunna räcka till lite mer än lokalen och bordshyran och att någon städar ur lokalen efteråt.
Tycker att Trögers poäng belyser det ännu mer. GC försöker, det går inte alltid bra. Men att det t ex finns en kiosk på plats med 2 killar som frivilligt sitter där hela konventet för att servera 120 personer är exempelvis en schysst sak.
Sen så kanske det inte är helt friktionsfritt på alla bitar. Men, jag har tyvärr erfarenhet av att arrangera både konvent och arrangemang, och jag kan inte påstå att jag upplevt att GC inte hjälper till med det praktiska. T ex är det sådär kul att forsla 50 spelbord själv, men det har GC löst med transport och personal. Osv.
Så visst, för de 40.000 som 40k ger, så kan jag nog unna GC ett par tusenlappar att stoppa in i resten av rörelsen att få konventet att gå runt (med tanke på den summa Hvitfeldska tar för att hyra ut området).

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Asplund »

Silversixx skrev:
Dante82 skrev:Jag har inget som helst problem med att betala 350 spänn för ett tre-dagars arrangemang. Jag tycker bara att de 40,000 kronorna plus merförsäljning i kioskerna som 40k spelarna genererar borde kunna räcka till lite mer än lokalen och bordshyran och att någon städar ur lokalen efteråt.
Tycker att Trögers poäng belyser det ännu mer. GC försöker, det går inte alltid bra. Men att det t ex finns en kiosk på plats med 2 killar som frivilligt sitter där hela konventet för att servera 120 personer är exempelvis en schysst sak.
Sen så kanske det inte är helt friktionsfritt på alla bitar. Men, jag har tyvärr erfarenhet av att arrangera både konvent och arrangemang, och jag kan inte påstå att jag upplevt att GC inte hjälper till med det praktiska. T ex är det sådär kul att forsla 50 spelbord själv, men det har GC löst med transport och personal. Osv.
Så visst, för de 40.000 som 40k ger, så kan jag nog unna GC ett par tusenlappar att stoppa in i resten av rörelsen att få konventet att gå runt (med tanke på den summa Hvitfeldska tar för att hyra ut området).
Nu fraktar iofs GC bara 20 av 60 bräden, och det har dom gjort sisådär senaste två åren. Personal som hjälper att bära ställer dom inte upp med, därav våra hjälpa till platser. Som nog måste utökas till nästa år.

Dante82
Inlägg: 416
Blev medlem: 26 apr 2010, 16:24
Ort: Umeå

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Dante82 »

Silversixx skrev:
Dante82 skrev:Jag har inget som helst problem med att betala 350 spänn för ett tre-dagars arrangemang. Jag tycker bara att de 40,000 kronorna plus merförsäljning i kioskerna som 40k spelarna genererar borde kunna räcka till lite mer än lokalen och bordshyran och att någon städar ur lokalen efteråt.
Tycker att Trögers poäng belyser det ännu mer. GC försöker, det går inte alltid bra. Men att det t ex finns en kiosk på plats med 2 killar som frivilligt sitter där hela konventet för att servera 120 personer är exempelvis en schysst sak.
Sen så kanske det inte är helt friktionsfritt på alla bitar. Men, jag har tyvärr erfarenhet av att arrangera både konvent och arrangemang, och jag kan inte påstå att jag upplevt att GC inte hjälper till med det praktiska. T ex är det sådär kul att forsla 50 spelbord själv, men det har GC löst med transport och personal. Osv.
Så visst, för de 40.000 som 40k ger, så kan jag nog unna GC ett par tusenlappar att stoppa in i resten av rörelsen att få konventet att gå runt (med tanke på den summa Hvitfeldska tar för att hyra ut området).
Det var aldrig min tanke att starta någon ingående debatt om gothcons handhavande i olika ärenden så detta blir mitt slutord om det. Visst finns det fördelar med att vara en del av ett större arrangemang, likväl som det finns nackdelar. Att dra upp allt som jag upplevde om gothcon som arrangemang är inte aktuellt men kudos till dem som ser till att det blir av varje år. Dock tycker jag 40K turneringen sköts tillräckligt bra som en egen del av konventet för att de iallafall ska få husera över den extra hundringen som vi figurspelare pyntar in över gothcons grundavgift.

Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Revener »

Asplund skrev:Trodde halva charmen med uppropet och prisutdelningen var att man inte skulle höra mig ;-)

PA till nästa år ska kollas upp.
Jag kan låna ut mitt lilla PA, just det gratis. :) Bara det får plats i bilen :)
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Utvärdering Gothcon 2013

Inlägg av Asplund »

Revener skrev:
Asplund skrev:Trodde halva charmen med uppropet och prisutdelningen var att man inte skulle höra mig ;-)

PA till nästa år ska kollas upp.
Jag kan låna ut mitt lilla PA, just det gratis. :) Bara det får plats i bilen :)
Taget! :)

Skriv svar