Förslag på ny forums kategori

Allmänna frågor och info om webbsidan
Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Ceasar »

Tjo!


Ibland klurar man på lite nya taktiker och enhets kombinationer. Men vad som ser bra ut på pappret stämmer inte alltid överens med verkligheten. Därför vill man ibland diskutera sina funderingar. Det kan t.ex vara enhets kombinationer, vapenval eller vad som.

Idag finns det inte någon bra forum del att ta upp sådana frågor, oftast blir det någon tråd under kategorin "armelistor" som spårar ur med sådana diskutioner. Det gör att det är svårt att hitta tillbaka till dem då rubriken oftast inte har så mycket med ämnet att göra.

Jag föreslår att vi skapar en ny forums kategori. Lämpligt namn "Taktik" eller ännu bättre är nog "Taktik och Statistik" då många av oss gillar att räkna på allt som går att räkna på :D

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Lillen »

Inte en dålig ide :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Katarsis »

Om fler tycker det är en bra idé så kör vi. Jag vill minnas att Gonka Koff försökte dra igång något liknande (diskutera taktik, manövrar, mm) för ett tag sedan, man att det inte fanns något direkt intresse för det. Kanske har ändrats sedan dess?

Jag har även funderat på att ta bort kategorin Battle Reports (12 poster under 2013), och lägga dem under allmänt istället. Vad säger ni?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Pappersbåt »

Jag är för den nya kategorin! Håller med om att det kanske behövs en egen kategori för att öppna upp för fler diskussioner och frågeställningar.
Jag tycker det är synd att man behöver överväga att ta bort en nästan obligatorisk kategori som battlereports men det är ju tyvärr inte så mycket aktivitet där.
Min åsikt är dock att battlereports borde vara kvar, vi kan bli bättre på att hålla upp den kategorin istället!
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av LillePer »

Mer rapporter åt folket! Bästa buss/dass läsningen. Men en taktik del kan väl vara nice.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Lottomannen »

Jag älskar att läsa både taktik och battreps, men är väldigt dålig på att ta mig tid till att skriva det senare, och skall nog ta och spela lite mer innan jag ger mig på det tidigare.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Excessus »

Kan de inte samsas med battlereports? Den delen är det ju nästan aldrig någon som skriver i ändå...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Pappersbåt »

Lottomannen skrev:Jag älskar att läsa både taktik och battreps, men är väldigt dålig på att ta mig tid till att skriva det senare, och skall nog ta och spela lite mer innan jag ger mig på det tidigare.
Challenge accepted!
Excessus skrev:Kan de inte samsas med battlereports? Den delen är det ju nästan aldrig någon som skriver i ändå...
Battlereports skulle ju kanske kunna vara ett underforum till Taktik mm
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Förslag på ny forums kategori

Inlägg av Jony »

Taktik sida vore riktigt nice faktiskt! =)


Skriv svar