Går det få använda rankingens sida?

Allmänna frågor och info om webbsidan
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Går det få använda rankingens sida?

Inlägg av egge »

Tja,

Vi tänkte starta en lite DZC ranking på egen sajt och tänkte lite elakt att det kanske går att få använda samma program till en egen ranking sida som svenska40k har. Går detta? Krävs det mycket av användaren att kunna sätta igång det?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Går det få använda rankingens sida?

Inlägg av Katarsis »

Jag kan snacka med Rapp om det, men jag tror inte att det skall vara några problem eftersom han har exporterar rankingidén till både WM/H i Sverige och England.
Lite tveksamheter angående själva php:n eftersom det är hans bror, Jerry, som skrivit delar av den.

Svår att sätta sig in i? Tja, sidan är skriven i php och html med hjälp av Smarty-templater, och databasen är mySQL. Så har du koll på dessa så skall det inte vara några problem. Det simplaste du behöver kunna för att göra en egen sida är php (och html då) och hur man hämtar och skriver data till mySQL-databaser. Själva databasstrukturen med alla anrop man gör mot den för att t.ex. räkna ut ranking kan du nog få av oss.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
testuser
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 apr 2010, 21:41
Ort: Halmstad

Re: Går det få använda rankingens sida?

Inlägg av testuser »

Fast vi har skrivit vår egna sida och inte tagit en kodrad av Rapp, enbart texter till sidan.

/Johan som kör Sveriges rankingsida för Warmachine/Hordes

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Går det få använda rankingens sida?

Inlägg av Katarsis »

Absolut, jag skrev bara att Rapp exporterat rankingidén, och ville mest bara påpeka att han är en sjyst kille som säkert kommer att gå med på detta också.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar