Prenumerera på nyinlagda turneringar

Allmänna frågor och info om webbsidan
Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Prenumerera på nyinlagda turneringar

Inlägg av Pappersbåt »

Jag fick en tanke igår kväll. Hade det funnits möjlighet att lägga in en prenumerationsfunktion för fliken "Kommande turneringar"?

Alltså att man exempelvis får ett mail eller ett forums-PM när en arrangör lägger till en ny turnering. Kanske kan man tänka sig att den som lägger upp turneringen anger i vilket län den ska spelas så man kan välja vilka läns turneringar man får notifikation om (jag har exempelvis inte nytta av att veta att det har lagts upp en turnering som ska spelas i stockholm när jag bor i Halland).

Som sagt bara en tanke jag ville ventilera:)
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Prenumerera på nyinlagda turneringar

Inlägg av Katarsis »

Saken är den att just nu så är forumet och hemsidan inte alls länkade till varandra. Men man skulle kunna göra som så att man ger hemsidan tillgång till de mejladresser som finns lagrade i forumets databas, och sedan skicka ett mejl till dessa när det läggs in en ny turnering. Problemet med detta är ju att det inte går att göra ett urval för vilka spelare detta mejl skall skickas till. Man skulle då behöva göra någon form av nya inställningar här på forumet huruvida man vill ha mejl om nya turneringar och från vilken region.
Tyvärr så tror jag att det blir lite för mycket jobb för mig att fixa det. Men om någon kommer på en smartare idé, eller kan göra det själv så är jag öppen för förslag.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Prenumerera på nyinlagda turneringar

Inlägg av Pappersbåt »

Ja det låter klart som mycket jobb för en funktion med kanske liten allmännytta :)
Hur hade det fungerat med att man kan skriva upp sig på något som liknar ett nyhetsbrev? Helt valfritt och kanske inte lika komplicerat?
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Skriv svar