Länkar

Allmänna frågor och info om webbsidan
Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Länkar

Inlägg av Joakim »

Är det bara jag som hade tyckt det vore najs om länkar alltid öppnades i ett nytt fönster istället för att ersätta forumet, glömmer titt som tätt att högerklicka. Är det en lätt förändring eller krånglig?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Länkar

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker det är skitdrygt med sidor som öppnar nya fönster. Vill man ha ett nytt fönster håller man nere shift (eller ctrl för en ny flik).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Länkar

Inlägg av PatrikW »

DHettNeck skrev:Jag tycker det är skitdrygt med sidor som öppnar nya fönster. Vill man ha ett nytt fönster håller man nere shift (eller ctrl för en ny flik).
Håller verkligen med.

voigtan
Inlägg: 74
Blev medlem: 13 jun 2011, 15:12

Re: Länkar

Inlägg av voigtan »

Joakim skrev:Är det bara jag som hade tyckt det vore najs om länkar alltid öppnades i ett nytt fönster istället för att ersätta forumet, glömmer titt som tätt att högerklicka. Är det en lätt förändring eller krånglig?
XHTML tillåter inte detta (även om man kan lösa det med javascript för att få en validerad kod), men idén är att det är upp till besökaren att bestämma om hon vill öppna sidan i ett nytt fönster eller inte. Men externa länkar kan man kanske tycka att den skall öppnas i ett nytt fönster.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Länkar

Inlägg av Seregon »

Jag använder alltid mushjulknappen för att öppna länkar i en ny tab.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Länkar

Inlägg av Joakim »

Bara jag som är lat antar jag och sitter på en laptop! Tänkte ny flik dock. My bad.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Länkar

Inlägg av Silversixx »

Joakim skrev:Bara jag som är lat antar jag och sitter på en laptop! Tänkte ny flik dock. My bad.
Jag håller med dig. Jag har redan kommit med förslaget om nya flikar, men det verkar tydligen jobbigt att ändra till [new] från [same] (eller vad fan det heter i den här motorn).

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Länkar

Inlägg av Jocke Rapp »

I allmänhet verkar de flesta föredra nuvarande systemet, så jag ser inget skäl att ändra det.

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: Länkar

Inlägg av Samuel »

Men jag håller med Joakim och tycker att en länk borde öppnas i en ny flik. Där har du en anledning!

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Länkar

Inlägg av Gustav »

Ny flik på vänsterklick?
Nä, mittenknappen ska det vara som vanligt (och som det är nu).

Skriv svar