Nyheter på sajten

Allmänna frågor och info om webbsidan
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Nyheter på sajten

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag har nu implementerat två nyheter på rankingen.

Det första är att man numera själv som turneringsarrangör kan anmäla en turnering. Jag har tagit bort ETC-rubriken som tidigare fanns och ersatt den med "Ny turnering". Man fyller där i alla uppgifter och klickar på Skicka. Jag vill gärna ha input på funktionen, så att den fungerar för er arrangörer. Tanken är att detta helt ska ersätta att behöva anmäla en turnering manuellt via mail eller PM.
Och som ni ser är det öppet för alla. Om jag märker att folk inte kan sköta detta så kommer funktionen att tas bort.

Det andra är alla på rankingen nu fått ett eget nummer. Egentligen är det inget nytt, då ett nummer alltid funnits för varje användare, men nu syns det också. Tanken är att man ska använda detta nummer när man har problem med sin ranking, för att det ska bli enklare att hitta er. Det ska också göra det enklare för ett eventuellt framtida automatiskt system för att rapportera in till rankingen.
En bieffekt är dock att alla ni som har en länk till er ranking i era signaturer får göra om den länken, hoppas att ni har överseende med detta.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nyheter på sajten

Inlägg av DHettNeck »

Det är kanon att man kan lägga in turneringar själv :) Dock verkar det saknas en ruta där man kan fylla i hemsida/forum ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Nyheter på sajten

Inlägg av Jocke Rapp »

Jo, bra tänkt. Nu kan man även göra det.

Skriv svar