Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Allmänna frågor och info om webbsidan
mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av mindtrix »

Förslag till en bättre köp och sälj-del.

1. Förbjud allt som inte är 40k-anknytet i köp och sälj.
Kanske ett aningen extremt förslag men det slog mig precis att det ligger en massa säljtrådar om exempelvis warhammer fantasy-armeér.
Hade man varit intresserad av sådant hade man valt och letat efter det på ett annat forum än ett 40k-forum, right?


2. Sen tycker jag att man ska ha en korrekt rubrik (Ämne).
Att bara skriva ”Space Marines” utan att förklara om man vill köpa eller sälja eller ”köpes: chaos” men man syftar på Chaos Space Marines är inte okej då det skapar förvirring.


3. En fin köp och sälj FAQ/mall som alla behövde följa för att få ha kvar sin annons hade varit på sin plats.
Det är faktiskt inte speciellt svårt att formulera en rubrik och ge en korrekt beskrivning om vad det är man vill (vissa har ju tydligen svårt för det dock...).

Gillar ni mina stasifasoner eller finner ni det onödigt?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av daskad »

Jag håller med, senast idag när jag gick in där, färvantansfull på att kanske göra någon bra deal så var det bara massa fantasy. Finns ju faktiskt ett fantasy forum. Man kan ju också göra en "Recension" subforum där folk som vill kan skapa en tråd med sitt eget namn, där alla kan få ge recensioner på försäljaren

Alternativt att man gör en "blandat köp och sälj" subforum där man kan sälja allt man behagar
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av speedfreek »

Vett och sans är att alltid skriva köp el sälj i rubriken, samt spelsystem, om annat än 40k.
Att "förbjuda" annat är både dumt och onödigt.
Det är bara admin som måste läsa allt ändå...

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av L3go »

ja, för 40k-spelare kan ju inte gilla andra spelsystem och visa intresse för dem i köp/sälj-trådar..

vad är det nu mattias har i sin sign? "vissa nördars nördighet..." etc. :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av DHettNeck »

Håller med om att folk ska skriva tydligt, men att förbjuda annat är bara trams!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av imp »

DHettNeck skrev:Håller med om att folk ska skriva tydligt, men att förbjuda annat är bara trams!
Absolut.

Förbjud förbud! :roll:
En bild säger mer än 1000 kaniner

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av egge »

Jag anser att det inte riktigt behövs. Jag läser inte försäljningstrådar som inte har bra rubriker. En klassiker är "Space marines och lite till" vilket jag läser som "Endast Space marines och spelar du inte dem så bry dig inte" så jag läser dem inte. Även om det mycket möjligt kan vara något jag är intesserad utav.

Topic är ens reklam och first impression utav vad som säljs. Det bör vara upp till var och en att sälja sina saker.

Det kanske är värt att lägga upp det som riktlinjer för forumet? Jag vet själv dock hur ofta jag läser sådant.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av Katarsis »

Jag kan skriva ihop en sticky med lite riktlinjer för ämnesraden och allmänt om köp och sälj. Alternativt så skulle man kunna ha en subkategori som behandlar allt som inte är 40k-relaterat. Hursom så kommer jag nog inte inleda någon häxjakt på dåligt uppbyggda annonser om läget inte förvärras gentemot hur det ser ut idag.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av mindtrix »

Jag ville mest poängtera hur rörigt den forumdelen är idag.

Givetvis får man skylla sig själv när man skriver en dålig rubrik men ibland står det bara Space Marines. Så går man in i förhoppning om att någon säljer men det visar sig sedan att de vill köpa.
Då går deras klantighet ut över andra och det är mindre bra.

Två delar hade varit bra Köp och Sälj-40k-relaterat och Köp och sälj - Övrigt.

Att någon här möjligtvis skulle vara intresserad av ett annat spel och glädjas åt en sådan annons är löjligt.. Vill ni köpa fantasty så skulle jag vilja hänvisa er till ett sådant forum istället.
Jag lovar att så fort jag lägger upp en annons om att jag säljer begagnade toalettsitsar så kommer det bli massa protester. Vaddå, någon kan ju faktiskt behöva en sådan? Alla går väl på toaletten...

Det finns ju en anledning varför denna sidan heter svenska40k.se.

Puss puss

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Förbjud allt annat än 40k i köp och sälj?

Inlägg av Mutt »

Jag behöver faktiskt en toasitts.

Skriv svar