Samling med uppdrag

Allmänna frågor och info om webbsidan
PeterWelzien

Samling med uppdrag

Inlägg av PeterWelzien »

Jag skulle gärna se ett litet bibliotek med uppdrag. Turneringsarrangörer som gör egna uppdrag får gärna skicka in dem och på så sätt kan vi få en samling med olika uppdrag. Dessa kan man sedan välja och vraka ur om man inte kan/orkar/hinner göra egna uppdrag till en turnering. Eller om man bara vill spela något annat än de som finns i regelboken.

Jag har sparat en kopia på uppdragen från de turneringar jag har varit med på. Jag misstänker att det är andra som också har det. Det vore praktiskt om man kunde sammanställa allting på ett ställe.
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Samling med uppdrag

Inlägg av speedfreek »

Det mesta finns redan här...
Ladda ner rubbet och lägg upp det igen, samlat på ett ställe...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker också att det är en bra idé. Hur ska det lösas rent praktiskt?

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Antingen så gör man ett system där användarna själva kan ladda upp uppdragen, men då finns risken att vi får in en massa skit.

Alternativ två är folk mailar uppdragen till någon administratör som kan lägga upp dem i systemet. Det borde inte vara några mängder med filer som kommer in, så det borde inte bli någon större arbetsbelastning.

Uppdragen bör lämpligtvis vara i Word-format med ett uppdrag per fil. Sedan är det bara att trycka in dem i databasen tillsammans med lite information som tex. vilken turnering de kommer ifrån och vilken typ av uppdrag det är, objektiv, vp/kp eller något annat.
/Peter Welzien

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Snarare bör de väl vara i pdf. Det vore ju kul om man kunde ha någon form av katalogisering av uppdragen, att man kunde söka på t.ex turneringar, arrangörer, etc. Så då måste varje pdf-fil ha information kopplad till sig, som finns i något dokument. Sedan kan man såklart bygga en databas av det hela, om man först har samlat ihop dessa pdf:er och gjort katalogiseringen. Jag föreslår att det inte är jag som gör den här insamlingen, sammanställningen och katalogiseringen dock, men någon annan får gärna ta på sig det.

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Ja, någon sökfunktion tycker jag också vore bra att ha.

Fördelen med Word framför PDF är att det blir lättare att göra ändringar om uppdragen inte passar precis till det man har tänkt sig. Fast å andra sidan så går det väl att klippa ut text ur de flesta PDF-dokument.

Jag kan ta på mig att samla in uppdrag och sammanställa dessa i en databas samt skapa en applikation där man kan söka igenom databasen.
/Peter Welzien

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

jag skulle vilja se lite mer kunskapsutbyte mellan de olika turneringarna/konventen, nånstans där de som är arrangörer (och även andra) kan sitta och bolla idéer om missions, vptabeller och dylikt.
jag sneglade en hel del på andras missions när jag skrev Defcon-missionsen...

så mitt förslag (som jag funderat på ett tag, men inte fått tummen ur) är inte bara en missions-bank utan en forumdel där detta kan diskuteras.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

PeterWelzien skrev:Ja, någon sökfunktion tycker jag också vore bra att ha.

Fördelen med Word framför PDF är att det blir lättare att göra ändringar om uppdragen inte passar precis till det man har tänkt sig. Fast å andra sidan så går det väl att klippa ut text ur de flesta PDF-dokument.

Jag kan ta på mig att samla in uppdrag och sammanställa dessa i en databas samt skapa en applikation där man kan söka igenom databasen.
Toppen!
xdanskx skrev:så mitt förslag (som jag funderat på ett tag, men inte fått tummen ur) är inte bara en missions-bank utan en forumdel där detta kan diskuteras.
En ny allmän forumdel för "arrangera turnering" eller liknande? Eller en stängd forumsdel för bara arrangörer?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Öppenhet åt folket!

Insyn FTW!

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Jocke Rapp skrev:
PeterWelzien skrev:Jag kan ta på mig att samla in uppdrag och sammanställa dessa i en databas samt skapa en applikation där man kan söka igenom databasen.
Toppen!
Då tar jag och börjar fundera lite på hur det skall se ut.
Jocke Rapp skrev:
xdanskx skrev:så mitt förslag (som jag funderat på ett tag, men inte fått tummen ur) är inte bara en missions-bank utan en forumdel där detta kan diskuteras.
En ny allmän forumdel för "arrangera turnering" eller liknande? Eller en stängd forumsdel för bara arrangörer?
Kanske en underdel till "Turneringar"?
/Peter Welzien

Skriv svar