Förslag till armelist tråden!

Allmänna frågor och info om webbsidan
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av egge »

kelaino skrev:
Ynick skrev:Som jag ser det så verkar det som om många tror att man skulle få döda grupper. Är detta för att man är för lat för att titta i undergrupperna eller för att det inte är intressant att kommentera vissa listor?
Jag tror det beror på att det är relativt få aktiva trådar i armé-list delen. Så, som det ser ut nu, är det lätt att hålla koll på aktiva trådar. (Jämför man med ett större engelskspråkigt forum kan jag tänka mig att där kan vara påtagligt fler aktiva trådar och där behöver man uppdelningen för att det ska bli överskådligt.) I korthet, precis vad Katarsis sa.
Jag håller inte med om att det är lätt att hitta tyranid listorna om jag vill ha dem snabbt. Visst kan man söka men bara om folk har skrivit helt rätt och det hade varit mycket enklare att bara klicka in sig på nid listorna för att få en snabb översikt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av kelaino »

Vi pratar lite grand om olika saker. Jag menar att det är smidigare att hålla koll på de aktiva trådarna, medan du (som jag förstår det) efterfrågar ett smidigare sätt att kolla gamla trådar.

Jag säger inte att någondera är dåligt men här står de, som jag ser det, tyvärr emot varandra och då föredrar jag att det är smidigare att hålla koll på de aktiva trådarna. Detta då jag anser att det premierar de (s.k.) levande delarna av ett forum.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av DHettNeck »

kelaino skrev:Vi pratar lite grand om olika saker. Jag menar att det är smidigare att hålla koll på de aktiva trådarna, medan du (som jag förstår det) efterfrågar ett smidigare sätt att kolla gamla trådar.

Jag säger inte att någondera är dåligt men här står de, som jag ser det, tyvärr emot varandra och då föredrar jag att det är smidigare att hålla koll på de aktiva trådarna. Detta då jag anser att det premierar de (s.k.) levande delarna av ett forum.
+1
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Halvar »

allting handlar ändå om att det är så otroligt få listor som läggs upp i den delen av forumet att det är enklast att bara trycka bort de trådar man tycker är ointressanta (sista sidan och sen backa), istället för att behöva gå in i undergrupper där man måste göra samma sak för att inte hela huvudgruppen ska vara röd.
Ja' än't bittä'!

Ynick
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 nov 2012, 10:31

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av Ynick »

Halvar skrev:allting handlar ändå om att det är så otroligt få listor som läggs upp i den delen av forumet att det är enklast att bara trycka bort de trådar man tycker är ointressanta (sista sidan och sen backa), istället för att behöva gå in i undergrupper där man måste göra samma sak för att inte hela huvudgruppen ska vara röd.
Nu skall jag vara lite provocerande då!
Är det verkligen så mycket jobbigare att gå in i undergrupper för att kolla nyheter? Är vi verkligen så lata att bara för att det blir några knapptryckningar mer så skiter vi i det? :o

Precis som kelaino säger så handlar det om två stycken olika ståndspunkter. Jag är ute efter att kunna titta efter en viss sorts listor, säg tex Dark eldar listor. Det blir en jäkla massa tryckningar för att leta reda på olika sorters DE listor ifall jag skall klicka på sista sidan och sedan backa tillbaka genom hela tråden för att leta reda på olika DE listor och jämnföra dom. För jag kan inte använda sökfunktionen för precis som Egge sa så skriver inte folk i klartext när de lägger upp listor samt att även fast jag försöker nyckla så mycket jag kan i min sökning så får jag upp en massa annat bös som jag inte är intresserad av.
Medans den stora massan är bara intresserade av vad som är aktuellt just nu!

Fast som jag skrev innan i en utav mina inlägg så verkar det bara vara jag och Egge som är intresserad av att ha ett upplägg där man lätt kan hitta dom listorna som man är intresserad av så enligt den demokrati vi har i Sverige så är det väll bara att acceptera detta och återgå till att följa MC´s TTO och kolla listor där istället.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av bolterochkniv »

tycker att subforum hade varit nice, kanske hade det blivit lite mer fart i listtrådarna då.
gärna med en sticky för varje lag där man kan diskutera enheter mer allmänt!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag till armelist tråden!

Inlägg av egge »

Fast om folk vill titta på aktiva trådar så är mitt förslag att klicka på knappen "Visa aktiva trådar". Min favoritfunktion är visa nya inlägg som jag använder varje gång jag går in på forumet. Med dem funktionerna kan man lätt se vad som är nytt och på gång.

Problemet är att man inte kan få fram de äldre listorna på ett bra sätt. De aktiva trådarna är _ett_ klick bort! Jag köper inte "jag vill göra på ett sätt som tar längre tid än vad det behöver och det kommer ta än längre tid om man faktiskt kan hitta äldre trådar"-argumentet.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar