Information om listkontroll och konsekvenser

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Delirium »

Givetvis undrar folk vad som gäller med alla felaktigheter och nya versioner av listor som dyker upp. Det diskuteras just nu och jag kan garantera ett officiellt svar senast ikväll.

Björn
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av DHettNeck »

Skulle det gå att få lagkompen utskriven efter namnet i varje rubrik. Då blir det lättare att kolla på vilka man kan få möta match 1.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Delirium »

Det ska jag fixa, så fort vi vet vilken version av listorna vi ska använda för komputräkningen.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Hogge
Inlägg: 22
Blev medlem: 25 okt 2009, 16:01
Ort: Karlstad

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Hogge »

Jag har gjort en lista, den är dock inte helt komplett efter att listor har ändrats efterhand, men kanske något att utgå ifrån.
Använd eller inte
Bilagor
komp bsk.xls
(22 KiB) Nerladdad 144 gånger

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Nefrums »

Jag kan spontant tycka att listor bara får ändras om det är directa fel i listorna. Och då ska listorna ändras så lite som möjligt...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Delirium »

Jupp, det är det ena alternativet, listor från deadline gäller med korrigeringar enbart av rena felaktigheter (alltså alla ändringar av typen "vi skickade fel listor" går bort, man får stå för den faktiska kompen med mera). Det är lagens och kaptenernas eget ansvar att se till att man skickade rätt lista, i en vanlig turnering skulle man inte fått byta lista.

Andra alternativet är fri ändring för alla fram till förslagsvis onsdag. Väldigt många har klantat sig på olika sätt, om någon får byta lista efter att ha sett alla andras listor ska alla få göra det. Fri optning FTW!

(Så här i efterhand skulle en första deadline givetvis ha satts tidigare, med x antal dagar för ändringar och sedan en andra deadline för slutgiltiga versioner med hyggligt med tid innan turneringen. Men ingen av oss förutsåg att det skulle vara så här mycket liststrul.)
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Delirium »

Hogge skrev:Jag har gjort en lista, den är dock inte helt komplett efter att listor har ändrats efterhand, men kanske något att utgå ifrån.
Använd eller inte
Sjyst, bra initiativ! Vi får se om den stämmer ikväll.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av fjugin »

Föreslår -1 i total lag-komp för varje lista som av någon anledning måste ändras (ej felräknad komp).
Då har alla möjligheten att ändra sina listor, men det kostar att göra det, och alla som är dåliga och gör fel får ett litet straff för det.

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Bruce »

Om någon får ändra i sina listor så bör alla få ändra obegränsat i sina, smidigast sker detta utan avdrag .

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Information om listkontroll och konsekvenser

Inlägg av Nefrums »

fjugin skrev:Föreslår -1 i total lag-komp för varje lista som av någon anledning måste ändras (ej felräknad komp).
Då har alla möjligheten att ändra sina listor, men det kostar att göra det, och alla som är dåliga och gör fel får ett litet straff för det.
Jag tycker att detta är en bra ide.
Alla som vi ändra mer än absoluta minimum för att listorna ska bli lagliga får minus.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar