Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Användarvisningsbild
theWatchman

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av theWatchman »

Jag tycker att målet skall vara att inte komp o FAQer skall behöva användas. Skit i sånt till en början o se hur det går utan men lyft ev. IA.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

FAQer används ju för att de behövs. Sverige FAQen kom för att man skulle veta vad som gällde innan man kom till en turnering, när det fanns mycket att tolka i 4th.

Det ska inte handla om vem som kan böja reglerna bäst, eller om "Men, så har vi alltid spelat här".
En bild säger mer än 1000 kaniner

Tist

Inlägg av Tist »

Jag kanske har missat det, men kommer det spelas med allies och fortifications?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Tist skrev:Jag kanske har missat det, men kommer det spelas med allies och fortifications?
Frågan har inte tagits upp än, och jag är inte regelpåläst nog att yttra mig ännu, återkommer.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Jehenna

Inlägg av Jehenna »

Jag anmäler mig! Johan Hofverberg

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

imp skrev:FAQen har inget med kompen att göra
I vanliga fall nej, men I visa fall syftar de båda till att diktera vilka arméer som är tillåtna. Jag anser dock att vi inte längre är i behov av det. Med undantaget att vi måste veta om IA är tillåtet eller inte efter som de modellerna inte står med i arme- eller regelbok :)

Stormshadow

Inlägg av Stormshadow »

Tist skrev:Jag kanske har missat det, men kommer det spelas med allies och fortifications?
Hmm… varför skulle vi inte? Det är ju en del av 6ths system och regelverk. Är det en turnering i Warhammer 40k 6th edition annars? Blir inte det som att påstå att man spelar tennis när man spelar pingis?

Med det sagt så bestämmer arrangörerna exakt vilka regler som gäller på deras Turneringar och jag tycker att det ska bli jättekul att komma ock spela oavsett vilka regler som kommer gälla. :)

( Men det blir inte Warhammer 6th edition annars :P)

Tist

Inlägg av Tist »

Då det med största sannolikhet inte kommer att spelas med missions från regelboken så spelas det ju inte 6th edition ändå med den (tröttsamma och uttjatade) logiken...
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Fortifications är i princip omöjliga att använda på turneringar, iaf enligt BYB. Fortifications ska ju ställas ut innan nån annan terräng, på turneringar har vi ju färdiga bord. Att få alla bord att klara av att man ställer dit ett fortress of redemption gör att det kommer bli väldigt konstiga bord när ingen har ett med sig.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Flychten

Inlägg av Flychten »

imp skrev:Fortifications är i princip omöjliga att använda på turneringar, iaf enligt BYB. Fortifications ska ju ställas ut innan nån annan terräng, på turneringar har vi ju färdiga bord. Att få alla bord att klara av att man ställer dit ett fortress of redemption gör att det kommer bli väldigt konstiga bord när ingen har ett med sig.
Fråga: Varför skulle man som arrangör inte kunna göra som så att varje bord har X antal terräng bitar att leka med och att spelarna sedan själva får göra spelplanen (har inte regelboken här nu men antar det är så det funkar enligt regelboken)

Har inte funderat igenom frågan om den är bra/dålig men försöker tänka lite utanför cirkusen istället för att bara rakt av säga nej till Fortifications :)
Ägare av Weighted Dice din Spellbutik i Katrineholm och på Nätet

Skriv svar