Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Moderator: Snot
- theWatchman
Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september
Som vanligt måste väl utgångspunkten vara att man kör helt enligt regelboken till o börja med för o se vad som funkar o inte? Ja säger go go på allies o fort!
-
Stormshadow
Haha, ja det har du rätt iTist skrev:Då det med största sannolikhet inte kommer att spelas med missions från regelboken så spelas det ju inte 6th edition ändå med den (tröttsamma och uttjatade) logiken...
Förövrigt så tycker jag att det är en superbra ide att låta deltagarna sprida ut terrängen själva. Blir mycket enklare när man är arrangör då, Kan man bara få dem att plocka undan efter sig också så vore det toppen!
Lägg på en timma på matchtiden så funkar det. Alternativ kanske man skulle kunna få byta ut en terrängbit mot sitt fortFlychten skrev:Fråga: Varför skulle man som arrangör inte kunna göra som så att varje bord har X antal terräng bitar att leka med och att spelarna sedan själva får göra spelplanen (har inte regelboken här nu men antar det är så det funkar enligt regelboken)imp skrev:Fortifications är i princip omöjliga att använda på turneringar, iaf enligt BYB. Fortifications ska ju ställas ut innan nån annan terräng, på turneringar har vi ju färdiga bord. Att få alla bord att klara av att man ställer dit ett fortress of redemption gör att det kommer bli väldigt konstiga bord när ingen har ett med sig.
Har inte funderat igenom frågan om den är bra/dålig men försöker tänka lite utanför cirkusen istället för att bara rakt av säga nej till Fortifications
En bild säger mer än 1000 kaniner
Kör vi "all-out" 1800pts eller hur blir det? måste fila klart min lista och vill veta om allies samt fortifications är tillåtna osv.
Jag lovar att återkomma inom 3 minuter från att jag känner att jag har koll nog att ta ett beslut i Allies/Fortificationsfrågan.Jony skrev:Kör vi "all-out" 1800pts eller hur blir det? måste fila klart min lista och vill veta om allies samt fortifications är tillåtna osv.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Inte lätt det här, Terräng enligt Regelboken säger ju fort först men om man ska hålla på och jonglera runt terrängen på borden innan match så behövs 30 min mer matchtid + bra med avställningsyta.
Samtidigt så är forten just nu en av få saker med skyfire. Det är redan ett problem att gw varit så snåla med att ge saker skyfire och tar vi bort forten blir det etter värre.
Samtidigt så är forten just nu en av få saker med skyfire. Det är redan ett problem att gw varit så snåla med att ge saker skyfire och tar vi bort forten blir det etter värre.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!
[quote=
Samtidigt så är forten just nu en av få saker med skyfire. Det är redan ett problem att gw varit så snåla med att ge saker skyfire och tar vi bort forten blir det etter värre.[/quote]
Undrar varför
Forten är väl de nya som ska dra in storkovan innan boxarna kommer (och flyg så klart).
Samtidigt så är forten just nu en av få saker med skyfire. Det är redan ett problem att gw varit så snåla med att ge saker skyfire och tar vi bort forten blir det etter värre.[/quote]
Undrar varför
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
inte 3 min från att jag läst på nog, som jag skrevLillePer skrev:3min har gått...
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Mattias Hägglund, Rasmus Haglund och Hans Rundqvist anmäler sig. Timewarp.
If you're the last man standing, you're not fighting hard enough