Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Zurken »

För litet och för dyrt för min del, sen hänger det lite på att kunna samåka med någon också.
Alexander Merinen

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Mutt »

Jag vet inte riktigt var snällcon är, men just nu är det en väldigt hektisk turneringstid. Även utan snällcon har jag på en månads tid 3 turneringar jag vill åka till. Med både flickvän och jobb varannan helg så är det en ekvation som är svår att lösa!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Katarsis »

Tråkigt. Men nu kan jag lägga mer tid på Eldarerna, yay!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Halvar »

för mig handlar det nästan enbart om att jag skall jobba fram till morgonen på startdagen och inte bor i närheten. sen att jag är världelös på att måla har gjort att jag ännu inte fått ihop en vanlig 1750-poängs armé för målarkravsturneringar heller, men det hade jag kunnat styra. har sett fram emot snällcon i ett år nästan.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Papa D »

Tja Snot - Input:

För min del handlade det nästan bara om att jag inte fick ihop det i kalendern, då jag ska till umeå, nycon, ssk, BSK, allt inom väldigt kort tid. Men sen tycker jag högkomps turneringar är mindre intressant än okompat, låg tröskel osv. Men detta är helt sekundärt, för mig va det mest timing.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Olof »

Gah - är det inställt?!

Jag vill åka och tycker att högkompströskel är ett mkt roligt upplägg.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Tirumbar »

Jag vill också åka !

Robert, det är klart det blir fel för dig med anmälningar om du inte väntar till sista anmälningsdagen...
Detta då man skall lämna in lista samtidigt som anmälan, även om man får "ändra" på listan tills sista dagen löpt ut.

Lovar dig det finns fler sista minuten idioter så som mig själv som tänker vänta tills sista dagen innan man spikar listan och då därmed anmäler sig.

Jag hängde iaf upp mig på att listan skulle in samtidigt som anmälan.

/Richard.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Snot »

Jag är fullt medveten om att vi var ute sent den här gången och att det belyses nu för mig att det kanske var en av dom större anledningarna.

Hursomhaver ger detta oss mer tid att fixa iordning vår nya turneringslokal och jag har fått värdefull feedback gällande vår upplägg ändå.

Jag ska se vad jag kan göra gällande priset, vi har trots allt utgifter, men då vi får fler och fler intresserade sponsrande aktörer så hoppas jag att vårt inträde är värt pengarna i alla fall.

Vi har till exempel dealat till oss billig catering för lunchen nu, där dricka ingår.

Mer om detta i framtiden, oktober blev helt enkelt en knasig månad med alla extraturneringar som dök upp. (nos, tok)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Jimmy Johansson »

Snot skrev:Jag är fullt medveten om att vi var ute sent den här gången och att det belyses nu för mig att det kanske var en av dom större anledningarna.

Hursomhaver ger detta oss mer tid att fixa iordning vår nya turneringslokal och jag har fått värdefull feedback gällande vår upplägg ändå.

Jag ska se vad jag kan göra gällande priset, vi har trots allt utgifter, men då vi får fler och fler intresserade sponsrande aktörer så hoppas jag att vårt inträde är värt pengarna i alla fall.

Vi har till exempel dealat till oss billig catering för lunchen nu, där dricka ingår.

Mer om detta i framtiden, oktober blev helt enkelt en knasig månad med alla extraturneringar som dök upp. (nos, tok)
Visst, vi kanske var ute efter er med information om våran turnering. Men TOK brukar hålla en turnering inför BSK med samma upplägg några veckor innan.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Snällcon #2 8-9 okt. (INSTÄLLD)

Inlägg av Snot »

Det verkade inte vara någon krock förra året när vi höll den 14-15e oktober? Men meningen med mitt inlägg var inte att skylla på er, jag beklagar om det uppfattades som så.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar