Blood frenzy söndag 9 juni

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Poet »

Sign me up scotty!

/Jimmy Hesselberg

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Poet »

Tja! Någon från sthlm som kör bil med en plats över??

Håller absolut inte med om att motståndaren ska få behålla poäng vid wipe.. låter ju jättekorkat..

Vid wipe erhåller motståndaren 0p och sen tycker jag ju att man åtminstånde ska få spela klart sina rundor för att kunna slutföra sina uppdrag.. annars kan det ju bli helt muppigt om player 1 har 1 unit kvar och chargar ngt random för att döda sig själv.. enbart för att pajja för player 2??

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Bagarn »

Poet skrev:Tja! Någon från sthlm som kör bil med en plats över??

Håller absolut inte med om att motståndaren ska få behålla poäng vid wipe.. låter ju jättekorkat..

Vid wipe erhåller motståndaren 0p och sen tycker jag ju att man åtminstånde ska få spela klart sina rundor för att kunna slutföra sina uppdrag.. annars kan det ju bli helt muppigt om player 1 har 1 unit kvar och chargar ngt random för att döda sig själv.. enbart för att pajja för player 2??

Vid en eventuell "wipe" så avslutas matchen direkt och ingen extra tid ges för att ta objektiv osv.
Daniel "bagarn" Carlson

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av daskad »

Inte för att vara elak nu Bagarn, men detta är nog den dummaste wipe regeln jag någonsin har sett. Man kan fortfarande vinna även om man blir wipe:ad
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Flogger »

daskad skrev:Inte för att vara elak nu Bagarn, men detta är nog den dummaste wipe regeln jag någonsin har sett. Man kan fortfarande vinna även om man blir wipe:ad
Tycker inte alls det är dumt. Jag gillar det!

Och ni måste inte åka på turneringen om ni inte gillar wipe reglerna. Nu vet ni ju om dem, bygg listorna efter det och sluta gnäll ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Lillen »

Min son behagade att ha sitt kalas den helgen så jag kan inte komma. :(

Lennart Svensson nos avanmäler mig.

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Jonas »

Snacka om suicide mission! :lol:

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Bagarn »

Flogger skrev:
daskad skrev:Inte för att vara elak nu Bagarn, men detta är nog den dummaste wipe regeln jag någonsin har sett. Man kan fortfarande vinna även om man blir wipe:ad
Tycker inte alls det är dumt. Jag gillar det!

Och ni måste inte åka på turneringen om ni inte gillar wipe reglerna. Nu vet ni ju om dem, bygg listorna efter det och sluta gnäll ;)

Precis :-)
Daniel "bagarn" Carlson

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Röde »

daskad skrev:Inte för att vara elak nu Bagarn, men detta är nog den dummaste wipe regeln jag någonsin har sett. Man kan fortfarande vinna även om man blir wipe:ad
Vi gjorde likadant när vi spelade RoE. Vi Kallade det Sudden Death. Tanken vi hade var att vi ville skicka en signal om att en viss spelstil inte gillades av oss arrangörer. Vi ville att man ska spela på objektiven och inte sikta på att wipea motståndaren. Jag tycker det ser ut som om missions till den här turneringen är genomtänkta även om de kanske inte riktigt passar min tänkta lista. Jag får helt enkelt spela listan efter de förutsättningar som ges. Alternativet är att sitta hemma på altanen och skåda mig i naveln...

Ser fram emot att spela vanliga 40K för första gången på drygt ett år.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Blood frenzy söndag 9 juni

Inlägg av Poet »

Om tanken är att det ska vara 10 i varje stapel så har ni gjort fel.. är 34 anmälda nu.. =) sista stapeln har 11 pers i sig =)

Skriv svar