Alla listor

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Alla listor

Inlägg av Neth_Oni »

Jag har spenderat 2 rundor med hela arméns skytte för att ta ner en Changer of ways med ne Fateweaver bakom! :P

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Alla listor

Inlägg av Klus »

Hylander skrev:Alltså hur gäller med Imotekh och gula/blåa allies. Blixtrar han på den "sina". Jag antar så och då kan det ju inte vara så kul...
Alla necrons allies räknas som enemies när det gäller specialförmågor liknande imotekhs. Dvs linus lista kommer döda skiten ur sig själv.
Någon sa dock att det verkade som linus skickat in fel lista så hoppas för hans skull att det går att ändra...
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

The Desman
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 okt 2010, 22:19

Re: Alla listor

Inlägg av The Desman »

Klus skrev:
Hylander skrev:Alltså hur gäller med Imotekh och gula/blåa allies. Blixtrar han på den "sina". Jag antar så och då kan det ju inte vara så kul...
Alla necrons allies räknas som enemies när det gäller specialförmågor liknande imotekhs. Dvs linus lista kommer döda skiten ur sig själv.
Någon sa dock att det verkade som linus skickat in fel lista så hoppas för hans skull att det går att ändra...

Jag hade skickat in fel lista ja. I början så hade jag den listan i tanken, men kunde inte låna ihop flyers så jag kunde inte spela den. Därför gjorde jag en ny lista och fixade ihop den för ungefär en månad sedan... Och i slutändan så lyckas jag skicka in fel lista.

Angående inhotek så ja, jag är medveten om att han kan träffa mina egna. Men det kommer inte vara så ofta. Det faktum att jag kan få 3+ cover save på alla mina fordon med rätt positionering och bra seize väger upp det ganska så bra.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Alla listor

Inlägg av Lillen »

Får man cover mot imotek?

The Desman
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 okt 2010, 22:19

Re: Alla listor

Inlägg av The Desman »

Lillen skrev:Får man cover mot imotek?

Ingen aning faktiskt. Men jag utgår från att man inte får det.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Alla listor

Inlägg av Hylander »

Areacover antar jag annars nej.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Alla listor

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Areacover antar jag annars nej.
Man får cover save. Dock blir den ej bättre av natten. Så en skimmer som rört sig eller ett fordon som smokeat får tex alltid cover save mot blixtarna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Alla listor

Inlägg av Hylander »

Jo de också men det hjälper väl inte att stå bakom en mur eller så.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Alla listor

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Jo de också men det hjälper väl inte att stå bakom en mur eller så.
Vet inte. Det står varken bu eller bä för det. Rimligen duger det väl inte att gömma sig LoS mässigt, men det är inte direkt tydligt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Alla listor

Inlägg av Jonas »

Klus skrev:
Hylander skrev:Alltså hur gäller med Imotekh och gula/blåa allies. Blixtrar han på den "sina". Jag antar så och då kan det ju inte vara så kul...
Alla necrons allies räknas som enemies när det gäller specialförmågor liknande imotekhs. Dvs linus lista kommer döda skiten ur sig själv.
Någon sa dock att det verkade som linus skickat in fel lista så hoppas för hans skull att det går att ändra...

Men om man solar pulsar i sin egen runda så blir man väl av med blixtrarna? ;)

Skriv svar