SM 2015 Ris & Ros

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Simpilicious
Inlägg: 255
Blev medlem: 16 maj 2015, 16:35
Ort: Uppsala

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Simpilicious »

+God mat
+Snygga bord, bra med plats för brickor etc och stolar vid varje bord
+Bra att en inhoppande arrangör inte kunde 20-0a och att det högsta den kunde vinna med var 10-10.
+Jätteschysst att GoB-medlemmar och 25 eller yngre får vara med gratis (även maten). Superbra!



-Borde vara tydligare innan att man måste ha med utskriven lista & codex (battlescribe ska aldrig vara tillräckligt)
-Neil var inte säker på alla regler, eller hade fel emellanåt. Det är viktigt med arrangörer som har stenkoll.
-Superdåligt att jetbikes osv får stå på impassterrängen. Antingen borde ni ha runda kullar så modeller aldrig kan balansera där. Eller så FAQar ni så att jetbikes, skimmers, osv aldrig får stå ovanpå impassbitarna. Eldar jetbike-arméer och t.ex. screamer-listor har extrema fördelar på vissa bord.
-Easykomp borde inte ha använts. Jag förstår att det kan kännas enklare att bara köra med easykomp men okompat med egna små restriktioner hade varit bättre. Easykomp är sjukt dåligt genomarbetat och oerhört obalanserat. (3 knights är lika mkt komp som Be'lakor, what the fuck liksom).

Det jag kommer på nu. Kanske redigerar posten och lägger till grejer efter hand.
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Skcuzzlebumm »

-Neil var inte säker på alla regler, eller hade fel emellanåt. Det är viktigt med arrangörer som har stenkoll.
Sorry but given the rate and volume of new GW releases it is just not possible that someone can have an encyclopaedic knowledge of every rule now. Moreover it would be easier if players had the rules with them - rarely did anyone come to me with a question and actually bothered to bring any codex's or rulesbooks with them (and several didn't even have their codexs or rulesbooks with them at the tournament). If they did then maybe I could have done my job better.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Talos »

Väldigt bra bord, med gott om LosBlockers och annan terräng. Jag tycker inte n i ska ta bort några LosBlockers till nästa gång.
Missionpack vid varje bord var super. Bra med regler för alla terräng prylar och uppdrag nära till hands. Personen som skrev ut de där pappren är en hjälte :p
Bra yta runt alla borden. Min arme tenderar till att vara överallt samtidigt och då är det gött att kunna springa runt bordet utan att flytta på andra spelare eller krypa under andra bord.
Maten var toppen, att man inte behöver lösa matfrågan varje gång djälv, utan att den står serverad bara minuter från spelbordet är riktigt nice.

det enda jag kan komma på att jag inte gillar är att jag inte vann något pris alls den här gången heller. Men det är något jag måste fixa själv....

Arrangerar ni turneringar, kommer jag gärna och spelar :D

Skriv svar