SM 2013 Officiell information

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av refabricated »

Duger inte:
"5 DA 65 Serpent med allt 145"
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av LillePer »

Var ett väldigt tjat om den där serpenten ;) så ser listorna som jag gör på telefonen och skickar över FB ut. Inte mitt fel att herr Persson inte vågar pilla på min perfekt optade lista med risk för att ta bort någon ost.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Papa D »

Jag tycker att läsbarhet är subjektivt, man skulle kunna hävda att Armybuilder är optimalt då man får stats osv - men dyker nån upp med armybuilder i match mot mig börjar jag veva.

skillnaden på läsbarhet:

3 centurion, grav, amp, omni, hurricane 260p

eller

Centurions
1 Centurion Sergeant [70], Grav Cannon & Grav Amp [20], Hurricane bolter [0], Omniscope [10] (100)
2 Centurions [60] Gravcannon & Grav Amp [20], Hurricane Bolter [0] (160)
260p

Jag föredrar det första...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Neth_Oni »

Jag kommer på fredag kväll

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Papa D »

Tycker inte detta är fullt förståligt - du kanske ska gå i en kurs hos Hylander där du lär dig göra tydligare posts, en korrekt post skulle vara:

Hej {arrangörsnamn}

Jag {namn} kommmer på fredagen den {datum} klockan {tid}.

Hoppas detta är ok och vänligen meddela mig om det är något jag kan bidraga med kära {arrangörsnamn/värdsnamn}

Med vänliga hälsningar

{Namn, Efternamn}
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Neth_Oni »

Jag bara följer trenden i listskrivande, det är lite så det känns att läsa många av listorna som har lagts upp, tyvärr

Om inte namnet nere i min signatur räcker så kan jag väl säga att jag heter Robin Kinnunen och tid kan jag tyvärr inte säga mer än att det är på kvällen, nån gång mellan 18-22. Ser inte varför datum skulle vara relevant, inte som att jag kommer nästa helg, eller? Är det något mer du vill veta, färg på kläderna kanske? Eller kanske en pepparkaka så du kanske kan skriva lite trevligare inlägg än påhopp?

Ursäkta mig om jag missat något, enda jag sett skrivas är att Hylander ville att vi skulle skriva om vi kommer på fredag så han var med på hur många så trodde att det skulle räcka. Du behöver inte vara otrevlig för det.
Senast redigerad av 1 Neth_Oni, redigerad totalt 3 gånger.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av daskad »

Jag, Kickern, Andreas Salomonsson, Christoffer Gullberg och Linus Berntsson tänkte sova i sovsal, jag kommer kanske ner redan fredagen, Kickern och Andreas kommer ner fredagen
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Hylander »

Papa D skrev:Tycker inte detta är fullt förståligt - du kanske ska gå i en kurs hos Hylander där du lär dig göra tydligare posts, en korrekt post skulle vara:

Hej {arrangörsnamn}

Jag {namn} kommmer på fredagen den {datum} klockan {tid}.

Hoppas detta är ok och vänligen meddela mig om det är något jag kan bidraga med kära {arrangörsnamn/värdsnamn}

Med vänliga hälsningar

{Namn, Efternamn}
Du lär dig ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Papa D »

Sorry Robin - Va en komisk peek till hylanders list formaterings hysteri - inte en peek om ditt inlägg (som va kort koncist och fullt förståligt =)

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2013 Officiell information

Inlägg av Hylander »

Jag håller med Papa om att det finns massor av sätt att skriva på. Det som blir lite viktigt är överskådligheten (inte armybuilder eller ETC) men också att det finns lite av en standard. Samtidigt bör man nog inte anta alltför mycket "självklarheter". Det bör ju framgå vissa saker som kan spela roll t.ex. vilken beväpning en broadsidesergeant har om både HYMP och HRR finns.

Jag skriver alltid likande fallet ned, i de kortaste fallen. Man kan skriva lite tydligare eftersom alla inte förstår förkortningarna men att tydlig säga vad enheten till hör (HQ, troops, mm). Att skriva namn och pris för hela enheten. Sedan är uppgraderingarna och ev antal viktigt och det tar jag på en rad under enheten med ett: "- " för att särskilja. Här bör man nog visa vem som har vilka om man har sergeanter eller dylikt.


HQ
1 Commander 190p (Warlord)
- 2+, Bike, Pfist,

ELITE
Dreadnought 105p
- MM
Pod 35p

Dreadnought 125p
- 2x TL AC

5 Sternguards
- 2x C-melta, Serg: C-flamer
TROOPS
10 Tactical 170
- Flamer, ML

FAST
Typhoon 90p

HEAVY
LRC 260p
- MM, EA

Puss på er!


Edit:
Exempel på lista i en gammal turneringspost:
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=41&t=7163
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar