Slå ihop SM och ÖSM?

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Har inget emot att spela en mindre turnering. Kommer få spela 5 tunga matcher oavsett om det är 10 eller 30 personer i SM turneringen. Klart fler hade varit kul men det är svårt att påverka nu.
Lite så känner jag också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Flogger »

Suttit i skolan hela dagen, tar upp telefonen och ser en total Shitstorm.

Är förbannad, hungrig och grinig. Detta kan påverka mina ord. Notera att detta är mina helt privata ord och inte arrangemangets eller GoBs ord.


Spontan tanke, alla som vill byta turnering från SM till ÖSM får pengarna tillbaka, ni är välkomna på nästa arrangemang men inte ÖSM. Tycker det är väldigt respektlöst mot arrangörerna att byta turnering för att den ena är "för liten", särskilt när de spelas i samma lokal så det sociala kommer ändå. (Nej, detta är inte något vi kommer göra i detta skede, men något jag personligen vill göra för jag är arg).

Sedan detta med att spela mot "nya människor" ser jag inte som ett argument då SM väldigt sällan har "nya" människor utan det är ofta samma gamla rävar, detta vet alla om typ ett halvår innan SM.

Jag ser bara hur detta handlar om EN sak, rankingpoäng. Men jag har bara sovit en timme i natt och inte ätit på hela dagen.

Besviken och förbannad signar jag ut nu och gissar på att jag kommer spendera resten av dagen i telefonsamtal och chattkonversationer med folk angående hur vi ska gå till väga nu.


Suck...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Pappersbåt
Inlägg: 219
Blev medlem: 26 mar 2012, 19:20
Ort: Halmstad

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Pappersbåt »

DHettNeck skrev:Personligen har jag inget problem med att spela en 10*pers turnering med tanke på att det är så många andra på plats. Men om turneringen bli för liten bryter ju systemet ihop och då ser jag inget annat val n att slå ihop dom.
Jag skulle vilja flika in med att säga att det känns som att det är några stycken som har sett sin chans att kunna påverka arrangören till att slå ihop turneringarna genom att hota med att hoppa av eller hoppa över till SMöppna för att få sin vilja igenom. Det sades ganska tidigt att det skulle man kunna göra till nästa år men att det i dagsläget inte övervägs såhär tätt in på turneringen.
Kan man inte ta det och respektera arrangören i den här frågan?

Sen undrar jag om det överhuvudtaget är relevant att säga att SMöppna är den enda fristaden mot de stora stygga pojkarna på stängda SM, gömmer sig verkligen folk under en sten resten av året för att krypa fram under SMöppna när det är säkert?

Jag ska för övrigt inte vara med på någon av turneringarna av olika skäl men jag kände att de som har satt ihop SM i år verkligen har fått stå ut med mycket.
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Hylander »

Efter att ha läst i posten så sätt mig på att det inte spelar mig någon roll. Jag vill inte låta ÖSM personer bli lidande och om det bara är 6 i SM gruppen så blir det ju 6 hårda matcher.

Jag gillar inte heller avhoppen till ÖSM från SM för att tvinga fran en ändring (vilket jag ser det lite som)

Dock tror jag att det är bättre för SM som turnering, och för framtiden, att slås ihop.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Neth_Oni »

Öppna SM har redan flertalet duktiga spelare anmälda och med tanke på hur pass mycket mindre den stänga turneringen är så tror inte jag det påverkar allt för mycket för turneringen som helhet om det skulle slås ihop utom möjligen första matchen som brukar kunna se en hel del 20-0, som vilken annan turnering som helst.

Dock tycker jag att hela den här historien har urartat till något mycket tråkigt och även om jag inte haft några problem att kvala till SM så tycker jag ändå att det har varit något intressant att sträva efter på turneringar de senaste åren och skulle gärna se en ordentlig utvärdering som kanske kan leda till att vi kan fortsätta med två separata turneringar även i framtiden. Spelarantalet har ju inte varit några problem tidigare år som legat geografiskt liknande och på samma helg så det måste ju bara vara problem med för få kvalade, ointressant upplägg för flera eller bara otur med flera som är upptagna med annat just i år. Jag kan absolut ta på mig att hjälpa till i SM-gruppen till nästa år om plats finns! :)

Angående årets SM så tänker jag stanna kvar i slutna SM såvida inte arrangörerna slår ihop dem, men skulle helst se att fler faktiskt anmäler sig till slutna bara...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av DHettNeck »

Jag har nog också ändrat mig lite. Jag tänker spela slutna så länge jag får 5st motståndare att spela mot. Vill Oloauf vara en fegis och rymma till den andra turnreingen kan han räkna med hånfulla kommentarer i ett år, som den chicken han är ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Flogger »

Du och jag Tröger ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Du och jag Tröger ;)
Fast jag vill inte spela 5 matcher mot bara dig ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Slå ihop SM och ÖSM?

Inlägg av Hylander »

SM gruppen diskuterar detta och svar kommer senast ikväll.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar